Elementy prowadzenia grup wsparcia w pracy pedagoga - Klinika Kariery przyszłego nauczyciela_ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-EPGWPP-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy prowadzenia grup wsparcia w pracy pedagoga - Klinika Kariery przyszłego nauczyciela_ZIP |
Jednostka: | Uniwersytet Warszawski |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie na początku pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP - wypełnienie pre-i post-testu służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji) W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich, którzy realizują specjalność nauczycielską. |
Skrócony opis: |
Zajęcia składają się z 10 spotkań w godz. 17:00-18:30: 22.02, 1.03, 8.03, 15.03, 22.03, 29.03, 5.04, 12.04., 26.04, 10.05 (wtorek). Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia grup wsparcia, rozwijanie ich kompetencji w obszarze pracy z grupą oraz zachęcanie ich do twórczego wykorzystywania poznanych zasad w pracy pedagogicznej. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia grup wsparcia i twórczego wykorzystywania ich elementów w pracy pedagogicznej. Uczestnicy podczas warsztatów będą mieli okazję zapoznać się z koncepcjami wsparcia społecznego, różnicami między grupami wsparcia, a grupami samopomocowymi. Podczas zajęć będziemy rozmawiać o stracie i etapach żałoby jako punkcie odniesienia do pracy grup wsparcia. Podczas zajęć będziemy eksplorować narzędzia wykorzystywane podczas pracy grup wsparcia (np. kontrakt, metafory). Zajęcia będą prowadzone w trybie zdalnym na Google Meet. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych (pedagogicznych) oraz komunikacyjnych, w tym przede wszystkim pracy w grupie. |
Literatura: |
TBC -O wyobraźni w pracy terapeutycznej z dzieckiem. Katarzyna Włoch-Hyla -Etapy żałoby (przegląd literatury) -Fenomen Grup Wsparcia - co udaje się nam w Fundacji Sto Pociech. Janina Rykowska -bajki i metafory (przegląd literatury) |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu warsztatów uczestnik: -wie, czym jest grupa wsparcia, -rozumie ogólne zasady prowadzenia grup wsparcia, -zna własne ograniczenia związane z prowadzeniem grup wsparcia -potrafi twórczo wykorzystać narzędzia pracy z grupami wsparcia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - aktywny udział w zajęciach odpowiedź ustna podczas ostatnich zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.