(NIE)stracona godzina wychowawcza – zintegrowana klasa (gry i zabawy). Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (edycja2.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-NGW-KKPN-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | (NIE)stracona godzina wychowawcza – zintegrowana klasa (gry i zabawy). Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (edycja2.) |
Jednostka: | Uniwersytet Warszawski |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie na początku pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP - wypełnienie pre-i post-testu służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji) W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Ponadto: - nastawienie na intensywną pracę zespołową, otwartość na działanie, twórczą zabawę - czynny udział w zajęciach |
Skrócony opis: |
Warsztat skierowany jest do studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, nauczyciela przedmiotowego, pedagoga, pedagoga – terapeuty, psychologa, animatora zajęć, wychowawcy. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. |
Pełny opis: |
Do podstawowych kompetencji każdego nauczyciela, instruktora i wychowawcy należy umiejętność skutecznej pracy z grupą (klasą), czyli taka, która pozwala na dobre zawiązanie grupy, jej bezkonfliktowe funkcjonowanie, motywowanie członków grupy do podejmowania działań i budowanie w jej ramach dobrych relacji, a w efekcie skuteczne oddziaływanie dydaktyczne i wychowawcze. NIE) stracona godzina wychowawcza – zintegrowana klasa to warsztat, którego idea opiera się na poszukiwaniu dróg rozwijających w dzieciach kompetencje przyszłości: twórcze myślenie, wiarę we własne możliwości, świadomość emocji, empatię do świata i ludzi. Ważną rolę odgrywa również zabawa, która nie tylko bawi ale też edukuje - prowadzi, wprowadza zasady i stawia granice. Warsztat uczy, inspiruje, prowokuje i wzrusza. Na warsztacie będzie: Dużo ćwiczeń, gier i zabaw rozbudzających ciekawość i inspirujących do poszukiwania twórczych rozwiązań edukacyjnych. Mnóstwo dobrej zabawy i pomysłów na nią. Radość i spontaniczne działanie. Cele: Zapoznanie uczestników z różnymi rodzajami gier i zabaw oraz z ich zasadami Inspirowanie do poszukiwania niekonwencjonalnych metod pracy z grupą Inspirowanie do poszukiwanie własnej drogi pracy z grupą Korzyści: Zabawa Relaks Rozszerzenie warsztatu pracy Uruchomienie potencjału wewnętrznego dziecka Poznanie praktycznych form pracy twórczej z grupą Odkrywanie swoich mocnych i słabych strony i badanie jak z tej wiedzy korzystać Proponowane na warsztacie formy pracy mogą być wykorzystane podczas godzin wychowawczych, zabaw animacyjnych, przerw śródlekcyjnych, zajęć integracyjnych. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych |
Literatura: |
- |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu warsztatów student: Zna podstawowe zasady tworzenia/ budowania, inspirujących scenariuszy zajęć i godzin wychowawczych Wie jakie treści powinien zawierać scenariusz zajęć by przynieść zamierzone korzyści dydaktyczne i wychowawcze Umie określić walory społeczne, edukacyjne i terapeutyczne wybranych aktywności/zabaw Zna gry i zabawy grupowe Wie jakie zastosowanie mają poznane zabawy w pracy z grupą Potrafi przeprowadzić gry i zabawy zespołowe a następnie przeprowadzić ich ewaluację. Potrafi dobierać gry i zabawy w zależności od wyznaczonych celów edukacyjnych, społecznych, terapeutycznych. Potrafi podczas planowania gier i zabaw uwzględnić potrzeby uczestników oraz dynamikę pracy z grupą. Wie jak wykorzystać poznane gry i zabawy, by wspierały one procesy edukacyjne, emocjonalne, i społeczne uczestników Potrafi ułożyć scenariusz zajęć ukierunkowany na najważniejsze zagadnienia związane z pracą z grupą: motywowanie, rozwiązywaniem konfliktów, indywidualizowanie potrzeb uczniów, budowanie w grupie postawy odpowiedzialności społecznej, uwrażliwianie na otaczający świat innych ludzi Korzysta z informacji zwrotnej od uczestników gier i zabaw i potrafi oprzeć na niej działania. Potrafi modyfikować przebieg gier i zabaw zależnie od dynamiki grupy Rozumie znaczenie i potrzebę wspierania procesów edukacyjnych i społecznych dziecka poprzez spontaniczną oraz kierowaną zabawę |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - aktywny udział w warsztacie - aktywna praca własna podczas warsztatów - przygotowanie scenariusza zajęć (NIE) straconej godziny wychowawczej opartej na grach i zabawach, omówienie pracy oraz przeprowadzenie wybranych ćwiczeń w grupie warsztatowej Zaliczenie jest formą treningu zdobytej wiedzy i umiejętności. Odbywa się w przyjaznej, bezstresowej atmosferze i stanowi integralną część zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Łochowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Górska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.