Troska o siebie pedagoga/nauczyciela – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-TSNP-KK-B-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Troska o siebie pedagoga/nauczyciela – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela |
Jednostka: | Uniwersytet Warszawski |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie na początku pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP - wypełnienie pre- i post-testu służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji) W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich, którzy realizują specjalność nauczycielską. |
Skrócony opis: |
Zajęcia składają się z pięciu spotkań: 15,21,22,23,29.06 w godz. 17:00-20:00 i odbędą się na Wydziale Pedagogicznym. Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Podczas zajęć rozmawiać będziemy na temat pojęcia troski i jej znaczenia w kształceniu pedagogicznym. Zastanowimy się jakie stereotypy towarzyszą temu pojęciu i jak troska jest rozumiana potocznie przez każdego z uczestników. W trzech blokach skupimy się na działaniach z obszaru self-care w ich aspekcie fizycznym, psychicznym i duchowym. Udział w zajęciach umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych (szczególnie formułowania i nazywania własnych potrzeb) |
Literatura: |
- Troska o siebie. Historia seksualności. Tom 3, Michael Foucault [fragmenty] -Wypalenie, Emily Nagoski, Amelia Nagoski [fragmenty] -Troska o siebie a rozwój człowieka, Marek Drwięga -Troska o siebie wobec innego- prolegomena, Hanna Stępniewska-Gębik [fragmenty] |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu uczestnik: -zna swoje główne potrzeby w obszarze fizycznym, psychicznym i duchowym -wie czym jest troska o siebie i zna jej historię, a także potrafi odróżnić jej sedno od potocznych przekonań na jej temat -rozumie wagę troski o siebie w zawodach pedagogicznych -potrafi stworzyć osobisty krótko- i długofalowy plan troski o siebie w perspektywie zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - aktywny udział w zajęciach -przedstawienie na ostatnich zajęciach osobistego planu troski o siebie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.