(in Polish) Troska o siebie pedagoga/nauczyciela (edycja 2.) – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela
General data
Course ID: | 0000-TSNP2-KKPN-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Troska o siebie pedagoga/nauczyciela (edycja 2.) – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela |
Organizational unit: | University of Warsaw |
Course groups: |
General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie ww. dokumentów oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP (online). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć pre-i post-testu (online) służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Podczas zajęć rozmawiać będziemy na temat pojęcia troski i jej znaczenia w kształceniu pedagogicznym. Zastanowimy się jakie stereotypy towarzyszą temu pojęciu i jak troska rozumiana jest potocznie i jak rozumie ją każdy z uczestników. W trzech blokach skupimy się na działaniach z obszaru troski o siebie (self-care) w jej aspektach fizycznym, psychicznym i duchowym. Udział w zajęciach umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych (planowanie kariery zawodowej) oraz komunikacyjnych (szczególnie formułowania i nazywania własnych potrzeb). |
Bibliography: |
(in Polish) - Troska o siebie. Historia seksualności. Tom 3, Michael Foucault [fragmenty] -Wypalenie, Emily Nagoski, Amelia Nagoski [fragmenty] -Troska o siebie a rozwój człowieka, Marek Drwięga -Troska o siebie wobec innego- prolegomena, Hanna Stępniewska-Gębik [fragmenty] -wybrane teksty autorstwa Natalii Saraty |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu uczestnik: -zna swoje główne potrzeby w obszarze fizycznym, psychicznym i duchowym -wie czym jest troska o siebie i zna jej historię, a także potrafi odróżnić jej sedno od potocznych przekonań na jej temat -rozumie wagę troski o siebie w zawodach pedagogicznych -potrafi stworzyć osobisty krótko- i długofalowy plan troski o siebie w perspektywie zawodowej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - aktywny udział w zajęciach -przedstawienie na ostatnich zajęciach osobistego szkicu planu troski o siebie |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (in progress)
Time span: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Type of class: |
Workshops, 28 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Barbara Łochowska | |
Group instructors: | Barbara Lipińska-Zańko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Copyright by University of Warsaw.