MS1 - Wprowadzenie do andragogiki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-AND-L-WP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1 - Wprowadzenie do andragogiki |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowych zagadnień z zakresu teorii i praktyki uczenia się osób dorosłych i rozwoju w dorosłości . |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy andragogicznej dotyczącej m.in. uczestnictwa osób dorosłych w edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej; specyfiki funkcjonowania człowieka dorosłego w różnych okresach dorosłości (wczesnej, średniej i późnej dorosłości); specyfiki uczenia się i uwarunkowań aktywności edukacyjnej osób dorosłych; a także podstawowych problemów współczesnej edukacji dorosłych. |
Literatura: |
Aleksander T. (2013): Andragogika. Podręcznik akademicki. Radom. Edukacja dorosłych jako czynnik rozwoju społecznego, T. Aleksander (red.), Tom I i II, Radom 2010 Jarvis P. (2004). Adult Education and Lifelong Learning. Theory and Practice (3 ed.) London-New York. Knowles M. S., Holton III E. F., Swanson R. A. (2009). Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki. Warszawa. Malewski M. (2019). Andragogika. W: Pedagogika. Podręcznik akademicki. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.). Warszawa, s. 391-404. Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H. (2009). Dorośli uczą się inaczej. Toruń. Oleś P. (2012), Psychologia człowieka dorosłego Ciągłość – zmiana - integracja, Warszawa. Szarota Z. (2017). Andragogika. W: Encyklopedia starości, starzenia się i niepełnosprawności, A. A. Zych (red.). Katowice, s. 88-91 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: 1. zna przedmiot zainteresowania andragogiki 2. ma podstawową wiedzę na temat koncepcji rozwoju człowieka dorosłego 3. zna specyfikę funkcjonowania człowieka dorosłego w różnych okresach dorosłości 4. zna i rozumie specyfikę uczenia się osób dorosłych 5. zna i rozumie podstawowe problemy edukacji dorosłych Umiejętności Student: 1. potrafi wyjaśnić różnicę między dydaktyką technologiczną, humanistyczną, krytyczną 2. potrafi wyjaśnić różnice w uczeniu się osób dorosłych i dzieci/młodzieży 3. potrafi wykorzystać podstawową wiedzę andragogiczną w celu rozwiązania sytuacji problemowej Kompetencje społeczne Student: 1. prezentuje pozytywną postawę wobec idei całożyciowego uczenia się |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium zaliczeniowe Kryteria zaliczenia: 60% poprawnych odpowiedzi Egzamin ustny na podstawie case study. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Pierścieniak | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Pierścieniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Pierścieniak | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Pierścieniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.