University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS1- Support of family and environment of the person with disability

General data

Course ID: 2300-MS1-PR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS1- Support of family and environment of the person with disability
Name in Polish: MS1 - Moduł specjalnościowy - Wsparcie rodziny i środowiska osoby niepełnosprawnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest wieloaspektowe ujecie specyfiki bliższego i dalszego otoczenia społecznego osoby potrzebującej wsparcia.

Full description: (in Polish)

Rodzina z osobą niepełnosprawną

Komunikacja z osobą niepełnosprawną

Podstawowe pojęcia pracy socjalnej i polityki społecznej

Uwarunkowania rozwoju i edukacji osób niepełnosprawnych

Praca ze środowiskiem społecznym

Bibliography: (in Polish)

wg ustaleń prowadzących poszczególne przedmioty

Learning outcomes: (in Polish)

STUDENT

Wiedza:

Ma podstawową wiedzę o typowych strukturach i instytucjach wspierających osoby niepełnosprawne

Ma podstawową wiedzę o relacjach społecznych pomiędzy osobą niepełnosprawną a jej środowiskiem i instytucjami społecznymi

Ma elementarną wiedzę o psychospołecznych problemach osób z niepełnosprawnością oraz uwarunkowaniach ich społecznego funkcjonowania

Ma wiedzę o mechanizmach i uwarunkowaniach procesu edukacji, rehabilitacji, wspierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością

Ma wiedzę o poglądach na mechanizmy i uwarunkowania procesu edukacji, rehabilitacji, wspierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością

Umiejętności:

Potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz nauk pokrewnych w celu analizy złożonych problemów wsparcia i wspomagania rodziny osoby z niepełnosprawnością

Potrafi diagnozować i analizować potrzeby rodziny osoby niepełnosprawnej

Potrafi przewidywać praktyczne skutki procesu wpierania i pomocy rodzin osób z niepełnosprawnością. Umie wykorzystać podstawowe narzędzia do diagnozy i ewaluacji powyższych procesów

Posiada umiejętność analizy proponowanego rozwiązania konkretnych problemów rodziny osoby z niepełnosprawnością, proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie

Posiada umiejętność przygotowania prezentacji ustnych, medialnych z wykorzystaniem podstawowych teorii, terminologii i źródeł z zakresu pedagogiki specjalnej

Kompetencje społeczne:

Ma pogłębioną świadomość wiedzy i umiejętności w zakresie pomocy rodzinom osób z niepełnosprawnością. Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i doskonalenia zawodowego.

Angażuje się we współpracę z instytucjami lokalnymi i wspierającymi rodziny z osobami z niepełnosprawnością. Potrafi pracować w zespołach pomagających, wspierających rodziny. Ma świadomość konieczności i doniosłości zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej

Potrafi planować działania wspierające na rzecz rodzin osób z niepełnosprawnością oraz określać priorytety umożliwiające realizację określonego przez siebie lub innych zadania

Czuje się odpowiedzialny za skutki i efekty swojej pracy. Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z pomaganiem i wspieraniem osób z niepełnosprawnością

Umie uczestniczyć w organizowaniu kształcenia włączającego i integracyjnego. Pomocy rodzinom z osobami niepełnosprawnymi.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny, po wcześniejszym uzyskaniu zaliczeń (obecności, kolokwia) ze wszystkich przedmiotów wchodzących w skład modułu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)