KRE-Individual differences and teaching - working with gifted student and student with developmental dysfunctions
General data
Course ID: | 2300-MS2-KRE-RI-DZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | KRE-Individual differences and teaching - working with gifted student and student with developmental dysfunctions |
Name in Polish: | KRE - Różnice indywidualne w nauczaniu – praca z dzieckiem o specjalnych potrzbach edukacyjnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Tematyka zajęć obejmuje problematykę uwzgledniania różnic indywidualnych w procesie edukacji. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi studentów z podstawowymi teoriami oraz klasyfikacjami opisującymi opisującymi i wyjaśniającymi różnice indywidualne między dziećmi oraz ich konsekwencjami dla procesów dydaktyczno - wychowawczych. Na prezentowanych podstawach teoretycznych opierają się omawiane narzędzia diagnozy oraz formy i możliwości wspierania zdolności i dysfunkcji rozwojowych u dzieci. |
Short description: |
(in Polish) Tematyka zajęć obejmuje problematykę uwzgledniania różnic indywidualnych w procesie edukacji. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi studentów z podstawowymi teoriami oraz klasyfikacjami opisującymi opisującymi i wyjaśniającymi różnice indywidualne między dziećmi oraz ich konsekwencjami dla procesów dydaktyczno - wychowawczych. Na prezentowanych podstawach teoretycznych opierają się omawiane narzędzia diagnozy oraz formy i możliwości wspierania zdolności i dysfunkcji rozwojowych u dzieci. |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematów: 1. Pojęcie różnic indywidualnych, ich źródła, uwarunkowania psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne i konsekwencje dla procesu edukacji 2. Indywidualizacja, jako proces, jako postawa etyczna, jako nastawienie na potrzeby dziecka, jako wartość psychologiczna i jako forma kształcenia. 3. Zakresy różnuic indywidualnych u dzieci i sposoby ich ropoznawania. 4. Pojęcie zdolności i uzdolnień, ich uwarunkowania, rozpoznawanie i diagnozowanie zdolności. 5. Strategie i metody pracy z uczniem zdolnym. 6. Przyczyny, rodzaje i zakresy trudności eduklacyjnych dzieci. 7. Zaburzenia rozwojowe jako przyczyna trudności edukacyjnych. 8. Specyficzne trudności w uczeniu się, ich rozpoznawanie i sposoby redukowania. 9. sposoby nauczycielskiego diagnozowania trudności edukacyjnych. |
Bibliography: |
(in Polish) T. Lewowicki - Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów. T. Lewowicki - Indywidualizacja ksztłcenia H. Nartowska - Różnice indywidualne czy zaburzenia rozwioju dziecka przedszkolnego. E. Nęcka - Trening tworczości M. Patryka - Zdolni, utalentowani, twórczy J. Łaszczyk, M. Jabłonowska - Zabawy z wyobraźnią D. Czelakowska - Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w poczatkowym okresie edukacji. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu student potrafi: - rozpoznać uwarunkowania różnic indywidualnych wśród uczniów - zidentyfiwać oraz zdiagnozować zdolności ucznia oraz deficyty rozwojowe - dostosować proces dydaktyczno - wychowawczy do specyficznych potrzeb ucznia wynikajacych z jego zdolności bądż dysfunkcji rozwojowych - wspierać i rozwijać zdolności ucznia, za pomocą odpowiednio dobranych metod i strategii pracy - stymulować rozwój uczniów. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena z przedmiotu stanowi średnią z oceny trzech prac zaliczeniowych pisemnych oraz aktywności na zajeciach |
Copyright by University of Warsaw.