University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

KRE-Individual differences and teaching - working with gifted student and student with developmental dysfunctions

General data

Course ID: 2300-MS2-KRE-RI-DZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: KRE-Individual differences and teaching - working with gifted student and student with developmental dysfunctions
Name in Polish: KRE - Różnice indywidualne w nauczaniu – praca z dzieckiem o specjalnych potrzbach edukacyjnych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Tematyka zajęć obejmuje problematykę uwzgledniania różnic indywidualnych w procesie edukacji. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi studentów z podstawowymi teoriami oraz klasyfikacjami opisującymi opisującymi i wyjaśniającymi różnice indywidualne między dziećmi oraz ich konsekwencjami dla procesów dydaktyczno - wychowawczych. Na prezentowanych podstawach teoretycznych opierają się omawiane narzędzia diagnozy oraz formy i możliwości wspierania zdolności i dysfunkcji rozwojowych u dzieci.

Short description: (in Polish)

Tematyka zajęć obejmuje problematykę uwzgledniania różnic indywidualnych w procesie edukacji. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi studentów z podstawowymi teoriami oraz klasyfikacjami opisującymi opisującymi i wyjaśniającymi różnice indywidualne między dziećmi oraz ich konsekwencjami dla procesów dydaktyczno - wychowawczych. Na prezentowanych podstawach teoretycznych opierają się omawiane narzędzia diagnozy oraz formy i możliwości wspierania zdolności i dysfunkcji rozwojowych u dzieci.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

1. Pojęcie różnic indywidualnych, ich źródła, uwarunkowania psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne i konsekwencje dla procesu edukacji

2. Indywidualizacja, jako proces, jako postawa etyczna, jako nastawienie na potrzeby dziecka, jako wartość psychologiczna i jako forma kształcenia.

3. Zakresy różnuic indywidualnych u dzieci i sposoby ich ropoznawania.

4. Pojęcie zdolności i uzdolnień, ich uwarunkowania, rozpoznawanie i diagnozowanie zdolności.

5. Strategie i metody pracy z uczniem zdolnym.

6. Przyczyny, rodzaje i zakresy trudności eduklacyjnych dzieci.

7. Zaburzenia rozwojowe jako przyczyna trudności edukacyjnych.

8. Specyficzne trudności w uczeniu się, ich rozpoznawanie i sposoby redukowania.

9. sposoby nauczycielskiego diagnozowania trudności edukacyjnych.

Bibliography: (in Polish)

T. Lewowicki - Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów.

T. Lewowicki - Indywidualizacja ksztłcenia

H. Nartowska - Różnice indywidualne czy zaburzenia rozwioju dziecka przedszkolnego.

E. Nęcka - Trening tworczości

M. Patryka - Zdolni, utalentowani, twórczy

J. Łaszczyk, M. Jabłonowska - Zabawy z wyobraźnią

D. Czelakowska - Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w poczatkowym okresie edukacji.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu kursu student potrafi:

- rozpoznać uwarunkowania różnic indywidualnych wśród uczniów

- zidentyfiwać oraz zdiagnozować zdolności ucznia oraz deficyty rozwojowe

- dostosować proces dydaktyczno - wychowawczy do specyficznych potrzeb ucznia wynikajacych z jego zdolności bądż dysfunkcji rozwojowych

- wspierać i rozwijać zdolności ucznia, za pomocą odpowiednio dobranych metod i strategii pracy

- stymulować rozwój uczniów.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena z przedmiotu stanowi średnią z oceny trzech prac zaliczeniowych pisemnych oraz aktywności na zajeciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)