MS1-Moduł specjalnościowy 1: Kultura audiowizualna-sztuka i media
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-N-MS1-ARM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1-Moduł specjalnościowy 1: Kultura audiowizualna-sztuka i media |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
15.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia modułowe mają na celu wprowadzenie studentów w szeroko rozumianą tematykę współczesnej kultury i sztuki, analizowanej zarówno z perspektywy edukacyjnej, jak i społeczno-kulturowej. |
Pełny opis: |
Podczas poszczególnych zajęć modułowych podejmowana będzie tematyka związana z szeroko rozumianą kulturą i sztuką. Studenci zapoznani zostaną z różnego typu aktywnościami artystycznymi, obecnymi w: sztuce dawnej i współczesnej, filmie, teatrze, kulturze i sztuce etnicznej, cyberkulturze. Analizie poddane zostaną główne problemy współczesnego społeczeństwa medialnego, oraz media, jako jednocześnie wytwór i kreator współczesnej kultury. Refleksji poddana zostanie także rola edukacji medialnej w kulturze audiowizualnej. W skład modułu wchodzą następujące przedmioty: 1. Sztuka obrazu: historia i teoria 2. Film i teatr w kulturze 3. Edukacyjne aspekty sztuki współczesnej 4. Kultura i sztuka etniczna 5. Edukacja medialna w cyberkulturze 6. Warsztaty artystyczne |
Literatura: |
N. Bourriaud, Estetyka relacyjna, MOCAK, Kraków 2012. Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000, (red.) Grzegorz Borkowski, Adam Mazur, Monika Branicka, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2007. A.C.Danto, Po końcu sztuki. Sztuka współczesna i zatarcie się granic tradycji, Universitas, Kraków 2013. I. Kowalczyk, Ciało i władza, Polska sztuka krytyczna lat 90. Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2002. A. Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Wydawnictwo Stentor, Warszawa 2005 J.Białostocki, Sztuka cenniejsza niż złoto, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. E.H.Gombrich, O sztuce, Dom Wydawniczy Rebis, 2009. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza EKM01: student rozumie i określa edukacyjną funkcję kultury artystycznej EKM02: student nazywa i charakteryzuje podstawowe kierunki i style w architekturze i sztuce EKM03: student posługuje się podstawową terminologią z zakresu historii sztuki EKM04: student wymienia artystów sztuki dawnej i współczesnej EKM05: student posługuje się podstawową terminologią z zakresu wiedzy o filmie, wiedzy o teatrze i wiedzy o sztukach plastycznych EKM06: student opisuje podstawowe funkcje filmu i teatru w kulturze EKM07: student definiuje pojęcia kultura etniczna, sztuka ludowa oraz opisuje ich funkcję edukacyjną EKM08: student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu edukacji medialnej oraz określa jej rolę w kulturze EKM09: student omawia zjawiska z obszaru cyberkultury wskazując na ich determinanty oraz przyczyny Umiejętności EKM10: student rozpoznaje dzieła sztuki i ich autorów EKM11: student rozpoznaje styl artystyczny w zakresie objętym programem zajęć EKM12: student dokonuje interpretacji dzieł sztuki EKM13: student krytycznie ocenia dzieła sztuki dawnej i współczesnej, dostrzegając ich funkcję edukacyjną EKM14: student identyfikuje podstawowe dzieła sztuki filmowej i teatralnej EKM15: student analizuje film, spektakl, dzieła sztuki wizualnej jako zjawiska społeczne EKM16: student porównuje współczesne działania edukacyjne w różnych obszarach kulturowych EKM17: student łączy komentarz artystyczny z głównymi problemami człowieka współczesnego, kultury współczesnej EKM18: student wykorzystuje poznane techniki artystyczne we własnej pracy warsztatowej EKM19: student obserwuje różnorodne zjawiska społeczne z zakresu cyberkultury, wyszukuje, gromadzi i przetwarza informacje na ich temat odwołując się do różnych źródeł oraz formułuje wynikające z nich problemy i proponuje stosowne rozwiązania Kompetencje społeczne EKM20: student wykazuje krytyczne myślenie podczas zajęć teoretycznych i kreatywność w trakcie warsztatów artystycznych EKM21: student zabiera głos w dyskusji, argumentuje własny punkt widzenia EKM22: student otwiera się na odmienność poglądów EKM23: student dostrzega wagę działań edukacyjnych w przestrzeni artystycznej EKM24: student czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym EKM25: student wykazuje postawę otwartą i empatyczną EKM26: student jest świadomy roli sztuki w organizowaniu wspólnoty narodowej i ogólnoludzkiej EKM27: student przejawia zachowania świadczące o gotowości do współpracy z ludźmi i instytucjami na rzecz rozwiązywania problemów i podejmowania działań z zakresu edukacji medialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczone wszystkie przedmioty wchodzące w skład modułu. egzamin: esej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.