MD-Institutions of Civic Society
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MD-PO-IPO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD-Institutions of Civic Society |
Name in Polish: | MD-Instytucje państwa obywatelskiego |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student: 1. zdefiniuje i dokona analizy pojęć z zakresu tematyki państwa obywatelskiego, 2. odróżni funkcje i zadania organizacji samorzadowych i pozarządowych, 3. zastosuje wzory działania NGO (non-governmental organization) do stworzenia własnego modelu współpracy szkoły i organizacji pozarządowych, 4. oceni wpływ NGO na wzrost poziomu aktywności obywatelskiej, 5. oszacuje znaczenie działalności trzeciego sektora dla rozwoju placówek oświatowych. |
Full description: |
(in Polish) Celem konwersatorium jest przekazanie wiedzy dotyczącej zmian zachodzących w Polsce po 1989 roku w kontekście powstawania i rozwijania się organizacji pozarządowych. Szczególny nacisk jest położony na analizę systemu tzw. dialogu społecznego i poznanie instytucji wspierających tenże dialog. Ponadto celem jest wyposażenie studentów w narzędzia pozwalające na samodzielne stworzenie własnego modelu współpracy placówek oświatowych i organizacji pozarządowych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. H. Domański, A. Rychard, P. Śpiewak: Polska jedna czy wiele? Wyd. TRIO, Warszawa 2005. 2. Grabowska, T. Szawiel: Budowanie demokracji. Wyd. PWN, Warszawa 2001. 3. M. Marody (red.): Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XX i XXI wieku. Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2007. 4. E. Wnuk-Lipiński: Socjologia życia publicznego. Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2005. 5. M. Witkowska, A. Wierzbicki (red.): Społeczeństwo obywatelskie. Wyd. ASPRA-Jr, Warszawa 2005. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student: 1. zdefiniuje i dokona analizy pojęć z zakresu tematyki państwa obywatelskiego, 2. odróżni funkcje i zadania organizacji samorzadowych i pozarządowych, 3. zastosuje wzory działania NGO (non-governmental organization) do stworzenia własnego modelu współpracy szkoły i organizacji pozarządowych, 4. oceni wpływ NGO na wzrost poziomu aktywności obywatelskiej, 5. oszacuje znaczenie działalności trzeciego sektora dla rozwoju placówek oświatowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę następuje na podstawie: -bieżącej oceny przygotowania do zajęć -prezentacji -kontroli obecności |
Copyright by University of Warsaw.