Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS1-Rozwój kompetencji trenerskich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MS1-AND-RK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS1-Rozwój kompetencji trenerskich
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową w różnych sytuacjach.

Pełny opis:

Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową pod kątem rozwoju kompetencji; wykorzystywania dynamiki procesu grupowego; pracy ze słuchaczami w różnych sytuacjach, ze szczególnym uwzględnieniem oporu i metod radzenia sobie z oporem grupy, a także oddziaływania na relacje pomiędzy ludźmi.

Literatura:

1. A. Kozak: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, OnePress 2010.

2. F.S. von Thun: Sztuka rozmawiania, Kraków 2001

3. E. Parsloe, M. Wray: Trener i mentor, Kraków 2002

4. R.M Belbin: Twoja rola w zespole, Gdańsk 2003

5. E.M. Griffin: Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003

Efekty uczenia się:

Wiedza: student:

1. zna podstawową terminologię związaną z procesem szkoleniowym

2. zna i rozumie zasady determinujące dynamikę procesu grupowego

3. zna i rozumie wymiary roli trenera w organizacji

Umiejętności: student:

1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie

funkcjonowania dorosłych w sytuacjach szkoleniowych

2. potrafi samodzielnie przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin

3. potrafi ocenić stopień wykorzystania kompetencji trenerskich przez inne osoby

4. potrafi wykorzystać nabyte kompetencje trenerskie podczas szkolenia

Kompetencje społeczne: student:

1. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przeprowadzeniem działań szkoleniowych

2. potrafi analizować nietypowe sytuacje występujące w pracy szkoleniowej i zaproponować optymalne rozwiązania

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie odbywa się na podstawie obecności na zajęciach oraz przygotowania przez studentów ćwiczenia tematycznego.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)