Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing Mix Modeling w praktyce – Atrakcyjne prezentowanie wyników modelowania i rekomendacji do klienta biznesowego – część III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-ZEWW950
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing Mix Modeling w praktyce – Atrakcyjne prezentowanie wyników modelowania i rekomendacji do klienta biznesowego – część III
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia IE - grupa 2 (2*30h)
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich IE
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

nieobowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu wprowadzenie Studentów w praktyczny świat biznesu. Kluczowym celem przedmiotu jest pokazanie, jak przełożyć wyniki modelowania i suche statystyki na akcyjne biznesowo rekomendacje.

Na przestrzeni jednego semestru studenci dowiedzą się, jak przygotować się do przedstawiania wyników wykonanych analiz, jak mówić o rzeczach skomplikowanych w sposób zrozumiały dla odbiorcy, oraz jakich narzędzi można użyć podczas wystąpienia aby poprawić jego odbiór.

W trakcie zajęć wykonany zostanie szereg ćwiczeń praktycznych obejmujących przygotowywanie szkieletu ,storyboardu, flow prezentacji. Odbędą się także ćwiczenia z wizualizacji danych na slajdach, panowania nad głosem, zarządzania publicznością, utrzymywania zaangażowania odbiorców, oraz to jak mówić aby pozostać zapamiętanym.

Pełny opis:

Sylabus został opracowany we współpracy z ekspertami Marketing Mix Modelingu z działu EssenceMediacom Business Science, który jest oficjalnym partnerem Mety (dawniej Facebook) w kwestii modelowania marketing mixu oraz jednym z największych zespołów ekonometrycznych na europejskim rynku.

Najlepsi studenci zostaną zaproszeni do uproszczonego procesu rekrutacji do działu EssenceMediacom Business Science, gdzie będą mieli okazję zdobyć cenne doświadczenie w ramach międzynarodowych projektów realizowanych dla największych marek.

*EssenceMediacom Business Science Warsaw to jeden z kluczowych hubów w ramach globalnej struktury badawczej, który od 20 lat obsługuje największe marki w Polsce i na świecie. Zespół składa się z 30 ekonometryków i ekspertów data science. Rocznie realizuje ponad 60 projektów na rynkach całego świata (Kanada, US, Australia, Japonia i Europa). Obsługuje największych globalnych graczy, a rekomendacje stworzone w ramach projektów pokrywają łącznie ponad 2 miliardy budżetów mediowych rocznie. Od 5 lat zespół w Warszawie jest globalnym partnerem Meta (Facebook) w obszarze Modelowania Marketing Mix.

1. Wprowadzenie do przedmiotu i wystąpień publicznych

• Plan przedmiotu: agenda spotkań

• Warunki zaliczenia przedmiotu

• Czym są wystąpienia publiczne

• Porównanie typów prezentacji, jak rozróżnić dobrą prezentację od złej.

• Czemu występujemy?

2. Wprowadzenie do narzędzi do prezentacji

• Wprowadzenie do PowerPoint

• Przydatne skróty klawiszowe,

• Instalacja addonów

• Obsługa Prezi

• Zasady tworzenia slajdów

3. Zasady tworzenia planu prezentacji

• Jak zaprojektować szkielet prezentacji

• Jak stworzyć storyboard

• Jak dodać flow do prezentacji

• Przeniesienie planu prezentacji do PowerPointa

4. Prowadzenie prezentacji przed publicznością

• Zasady wystąpień publicznych

• Zasady wystąpień publicznych

• Zarządzanie stresem

• Jak mówić aby zostać zapamiętanym

• Czego nie wolno podczas prezentacji

• Panowanie nad publiką

5. Jak zostać dobrym mówcą

• Przegląd i analiza wybranych najważniejszych udokumentowanych przemówień w historii

• Typy prezentacji

• Psychologiczny profil prezentera, na podstawie wielkiej piątki cech osobowości

• Style prezentacji i odpowiednie dobranie ich pod swój profil psychologiczny.

6. Ćwiczenia i techniki doskonalenia przemówień

• Techniki samodoskonalenia wystąpień– Ćwiczenie wystąpień „przed lustrem”

• Techniki pracy w grupie. – Teatr improwizowany, gra w kłamcę.

• Techniki relaksacyjne poza i na scenie.

7. Przygotowanie bazy do modelowania (2 – czynniki zewnętrzne)

• Jak wizualizować dane

•Dobór wykresów do data setu

• Jak opowiadać o danych w angażujący sposób.

• Narzędzia do efektywnej wizualizacji danych.

• Najczęściej popełniane błędy

8. Przygotowanie prezentacji

• Warsztatowe przygotowanie do przeprowadzenia prezentacji

9. Prezentacje studentów cz 1.

10. Prezentacje studentów cz 2.

11. Kurs kończy się wręczeniem Certyfikatów dla Studentów

Literatura:

Lucas, Stephen E.. (2019). The art of public speaking 13ed. (13th ed.). New York: McGraw-Hill

Efekty uczenia się:

Wiedza:

 Studenci wiedzą czym jest Marketing Mix Modelling

 Studenci wiedża jakie istnieją typy prezentacji oraz jak odpowiednio dobierać je w zależności od posiadanego materiału.

Umiejętności:

 Studenci wiedzą jak przygotować podstawową prezentację Marketing Mix Modelingu

 Studenci potrafią zaprezentować dane znajdujące się w ich prezentacji w ciekawy i angażujący sposób.

 Studenci potrafią obiektywnie ocenić jakość wystąpienia innej osoby

 Studenci potrafią przygotować prezentację zgodną z wymaganiami Storytelling with Data

Kompetencje społeczne:

 Studenci wiedzą jak w zrozumiały sposób prezentować pierwsze wnioski i hipotezy na podstawie danych

 Studenci wiedzą jak zachować się podczas wystąpienia oraz jak trafić do odbiorców przedstawianego materiału.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji Data Validation.

Na ocenę złożą się też prace domowe i aktywność na zajęciach (bonusowe punkty).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)