Marketing Mix Modeling w praktyce – Atrakcyjne prezentowanie wyników modelowania i rekomendacji do klienta biznesowego – część III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW950 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing Mix Modeling w praktyce – Atrakcyjne prezentowanie wyników modelowania i rekomendacji do klienta biznesowego – część III |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia IE - grupa 2 (2*30h) Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich IE Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu wprowadzenie Studentów w praktyczny świat biznesu. Kluczowym celem przedmiotu jest pokazanie, jak przełożyć wyniki modelowania i suche statystyki na akcyjne biznesowo rekomendacje. Na przestrzeni jednego semestru studenci dowiedzą się, jak przygotować się do przedstawiania wyników wykonanych analiz, jak mówić o rzeczach skomplikowanych w sposób zrozumiały dla odbiorcy, oraz jakich narzędzi można użyć podczas wystąpienia aby poprawić jego odbiór. W trakcie zajęć wykonany zostanie szereg ćwiczeń praktycznych obejmujących przygotowywanie szkieletu ,storyboardu, flow prezentacji. Odbędą się także ćwiczenia z wizualizacji danych na slajdach, panowania nad głosem, zarządzania publicznością, utrzymywania zaangażowania odbiorców, oraz to jak mówić aby pozostać zapamiętanym. |
Pełny opis: |
Sylabus został opracowany we współpracy z ekspertami Marketing Mix Modelingu z działu EssenceMediacom Business Science, który jest oficjalnym partnerem Mety (dawniej Facebook) w kwestii modelowania marketing mixu oraz jednym z największych zespołów ekonometrycznych na europejskim rynku. Najlepsi studenci zostaną zaproszeni do uproszczonego procesu rekrutacji do działu EssenceMediacom Business Science, gdzie będą mieli okazję zdobyć cenne doświadczenie w ramach międzynarodowych projektów realizowanych dla największych marek. *EssenceMediacom Business Science Warsaw to jeden z kluczowych hubów w ramach globalnej struktury badawczej, który od 20 lat obsługuje największe marki w Polsce i na świecie. Zespół składa się z 30 ekonometryków i ekspertów data science. Rocznie realizuje ponad 60 projektów na rynkach całego świata (Kanada, US, Australia, Japonia i Europa). Obsługuje największych globalnych graczy, a rekomendacje stworzone w ramach projektów pokrywają łącznie ponad 2 miliardy budżetów mediowych rocznie. Od 5 lat zespół w Warszawie jest globalnym partnerem Meta (Facebook) w obszarze Modelowania Marketing Mix. 1. Wprowadzenie do przedmiotu i wystąpień publicznych • Plan przedmiotu: agenda spotkań • Warunki zaliczenia przedmiotu • Czym są wystąpienia publiczne • Porównanie typów prezentacji, jak rozróżnić dobrą prezentację od złej. • Czemu występujemy? 2. Wprowadzenie do narzędzi do prezentacji • Wprowadzenie do PowerPoint • Przydatne skróty klawiszowe, • Instalacja addonów • Obsługa Prezi • Zasady tworzenia slajdów 3. Zasady tworzenia planu prezentacji • Jak zaprojektować szkielet prezentacji • Jak stworzyć storyboard • Jak dodać flow do prezentacji • Przeniesienie planu prezentacji do PowerPointa 4. Prowadzenie prezentacji przed publicznością • Zasady wystąpień publicznych • Zasady wystąpień publicznych • Zarządzanie stresem • Jak mówić aby zostać zapamiętanym • Czego nie wolno podczas prezentacji • Panowanie nad publiką 5. Jak zostać dobrym mówcą • Przegląd i analiza wybranych najważniejszych udokumentowanych przemówień w historii • Typy prezentacji • Psychologiczny profil prezentera, na podstawie wielkiej piątki cech osobowości • Style prezentacji i odpowiednie dobranie ich pod swój profil psychologiczny. 6. Ćwiczenia i techniki doskonalenia przemówień • Techniki samodoskonalenia wystąpień– Ćwiczenie wystąpień „przed lustrem” • Techniki pracy w grupie. – Teatr improwizowany, gra w kłamcę. • Techniki relaksacyjne poza i na scenie. 7. Przygotowanie bazy do modelowania (2 – czynniki zewnętrzne) • Jak wizualizować dane •Dobór wykresów do data setu • Jak opowiadać o danych w angażujący sposób. • Narzędzia do efektywnej wizualizacji danych. • Najczęściej popełniane błędy 8. Przygotowanie prezentacji • Warsztatowe przygotowanie do przeprowadzenia prezentacji 9. Prezentacje studentów cz 1. 10. Prezentacje studentów cz 2. 11. Kurs kończy się wręczeniem Certyfikatów dla Studentów |
Literatura: |
Lucas, Stephen E.. (2019). The art of public speaking 13ed. (13th ed.). New York: McGraw-Hill |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Studenci wiedzą czym jest Marketing Mix Modelling Studenci wiedża jakie istnieją typy prezentacji oraz jak odpowiednio dobierać je w zależności od posiadanego materiału. Umiejętności: Studenci wiedzą jak przygotować podstawową prezentację Marketing Mix Modelingu Studenci potrafią zaprezentować dane znajdujące się w ich prezentacji w ciekawy i angażujący sposób. Studenci potrafią obiektywnie ocenić jakość wystąpienia innej osoby Studenci potrafią przygotować prezentację zgodną z wymaganiami Storytelling with Data Kompetencje społeczne: Studenci wiedzą jak w zrozumiały sposób prezentować pierwsze wnioski i hipotezy na podstawie danych Studenci wiedzą jak zachować się podczas wystąpienia oraz jak trafić do odbiorców przedstawianego materiału. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji Data Validation. Na ocenę złożą się też prace domowe i aktywność na zajęciach (bonusowe punkty). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.