(in Polish) Budżetowanie z elementami finansów
General data
Course ID: | 2600-PSMmpfBZEF |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Budżetowanie z elementami finansów |
Organizational unit: | Faculty of Management |
Course groups: |
(in Polish) PSM Marketing Produktów Farmaceutycznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Ma podstawową wiedzę o dokumentach finansowych i ich strukturze (bilans, rachunek wyni-ków, rachunek przepływów finansowych) – wiedza Zna i rozumie wpływ specyfiki branżowej (farmaceutyczna) na strukturę dokumentów finanso-wych – wiedza Zna procedury budżetowania – wiedza Ma wiedzę o strukturze budżetu działu marketingu i sprzedaży - wiedza Posiada umiejętność przygotowania procedury budżetu dla działu sprzedaży – umiejętność Potrafi zastosować podstawowe metody i procedury służące do oceny pozycji finansowej przedsiębiorstwa - umiejętność Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w tym rolę lidera grupy (studium przypadku) - kompetencje społeczne Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy (studium przypadku, dyskusja w trackie zajęć) - kompetencje społeczne |
Full description: |
(in Polish) 1.Podstawowe dokumenty finansowe 2.Budżet działu marketingu 3.Procedury budżetowania 4.Budżet - część przychodowa 5.Techniki tworzenia budżetu – część przychodowa 6.Budżet - część wydatkowa 7.Techniki tworzenia budżetu – cześć wydatkowa 8.Wynik finansowy i próg opłacalności |
Bibliography: |
(in Polish) Rutkowski, A (2000). Zarządzanie finansami. Warszawa: PWE Karasiewicz, G., Trojanowski, M. (2011). Wydatki marketingowe i wydatki na badania i rozwój – analiza porównawcza w branży farmaceutycznej [w:] Szczęsny, W., Turyna, J. (red.) Finan-sowe uwarunkowania rozwoju organizacji gospodarczych. Kapitał w operacyjnym i strategicz-nym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarzą-dzania UW, str. 278-299. Karasiewicz, G. (2004). Procedury tworzenia budżetu marketingowego – teoria i praktyka, [w:] Grabarski, L. (red.). Kontrowersje wokół marketingu w Polsce – tożsamość, etyka, przyszłość. Warszawa: Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, str. 137-145. |
Classes in period "Academic year 2022/23" (in progress)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-06-18 |
![]() |
Type of class: |
Lecture, 6 hours
|
|
Coordinators: | Monika Skorek | |
Group instructors: | Grzegorz Karasiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Lecture - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.