(in Polish) Nowożytność- Społeczeństwa w dobie przemian - ćwiczenia
General data
Course ID: | 3104-SMZ19NOWSWDP | Erasmus code / ISCED: |
08.3
![]() ![]() |
Course title: | (unknown) | Name in Polish: | Nowożytność- Społeczeństwa w dobie przemian - ćwiczenia |
Department: | Institute of History | ||
Course groups: |
(in Polish) Doskonalenie kompetencji badacza (studia zaoczne Historia, program od 2019 r.) |
||
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
![]() ![]() |
||
Language: | Polish | ||
Type of course: | elective courses |
||
Full description: |
(in Polish) Tematem zajęć są zmiany, które zaszły w społeczeństwie w okresie od końca XV w. po koniec wieku XVIII. Ze względu na ogromny materiał te zajęcie obejmują jedynie wybrane zagadnienie koncentrując się na różnych modelach władzy na terenach lezących Europie, w basenie Morza Czarnego i na Bliskim Wschodzie, odkrywaniu świata przez Europejczyków, zmianach w dyplomacji oraz wybranym zagadnieniom życia codziennego. Zajęcia, które będą odbywały się w blokach czterogodzinnych, zostaną w większości następująco zorganizowane: pierwsze dwie godziny – dyskusja na temat danego zagadnienia w historii Europy w oparciu o opracowania; kolejne dwie godziny – praca z tekstem źródłowym pozwalającym zrozumieć omawiane zjawisko na konkretnym przykładzie. Ze względu na kompetencje prowadzącej, źródła będą głównie dotyczyć Rzeczypospolitej, terenów Morza Czarnego i terenów wschodniego Morza Śródziemnego Pierwszy blok zajęć będzie miał charakter wprowadzający i układ zajęć będzie inny. Oczekiwana jest umiejętność czytania w języku angielskim. |
||
Bibliography: |
(in Polish) PODRĘCZNIKI: S. Grzybowski, Narodziny świata nowożytnego 1453-1605, Kraków 2005 (Wielka Historia Świata). Świat w XVII wieku, red. A. Podraza, Kraków 2005 (Wielka Historia Świata). Część materiałów będzie znajdowała się na mojej stronie na stronie IH UW. |
||
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza 1. Posiada podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach z epoki. 2. Zna źródła wykorzystywane do badania wybranych zagadnień z epoki. Umiejętności 1. Potrafi dokonać krytyki źródeł wykorzystywanych do badania wybranych zagadnień z epoki 2. Krytycznie wykorzystuje opracowania naukowe odnoszące się do wybranych zagadnień z epoki 3. Samodzielnie formułuje wnioski na podstawie informacji i przesłanek wynikających z krytyki źródeł oraz lektury opracowań. Umieszcza wybrane zagadnienia w szerszym kontekście procesów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych epoki. Kompetencje społeczne 1. Wykazuje postawę krytyczną wobec świadectw przeszłości. 2. Posiada umiejętność prowadzenia wymiany poglądów, formułowania merytorycznych argumentów, wypowiadania swoich racji z zachowaniem szacunku dla innych. 3. Docenia wartość samodzielnej interpretacji źródeł i opracowań naukowych. |
| |||||
Copyright by University of Warsaw.