Management and Social Communication
General data
Course ID: | 3401-3R11ZAR |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | Management and Social Communication |
Name in Polish: | Zarządzanie i komunikacja społeczna |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot „Zarządzanie i komunikowanie społeczne” zapoznaje studentów z teorią i praktyką zarządzania z wykorzystaniem komunikacyjnych mechanizmów kontroli. Problem jest rozważany na dwóch poziomach struktury społecznej: mikro i makro – z perspektywy wąsko rozumianej organizacji oraz tzw. społeczeństwa ogólnego. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot „Zarządzanie i komunikowanie społeczne” zapoznaje studentów z teorią i praktyką zarządzania z wykorzystaniem komunikacyjnych mechanizmów kontroli. Problem jest rozważany na dwóch poziomach struktury społecznej: mikro i makro – z perspektywy wąsko rozumianej organizacji oraz tzw. społeczeństwa ogólnego. Poruszane są następujące zagadnienia: teoria komunikacji społecznej, krytyczna teoria kultury i dominacji ideologicznej, klasyczne i współczesne teorie zarządzania oraz nauka o zarządzaniu z perspektywy teorii krytycznej. Omawiane są możliwości praktycznego wykorzystania ustaleń teoretycznych, współcześnie wykorzystywane metody zarządzania poprzez procesy komunikacji. Bilans nakładu pracy studenta Studia stacjonarne: uczestnictwo w wykładzie – 15 godzin uczestnictwo w ćwiczeniach – 15 godzin przygotowanie referatu – 15 godzin przygotowanie do zajęć – 15 godzin przygotowanie do egzaminu – 25 godzin Razem: 85 godz. Studia niestacjonarne wykład 15 godzin Uczestnictwo w ćwiczeniach 10 godzin przygotowanie referatu 15 godzin przygotowanie do zajęć 15 godzin przygotowanie do egzaminu – 30 godzin Razem: 85 godzin |
Bibliography: |
(in Polish) Ewa Masłyk-Musiał: Społeczeństwo i organizacje. Socjologia organizacji i zarządzania, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1999, Komunikacja interpersonalna w organizacji, W: Grażyna Bartkowiak: Psychologia zarządzania, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra 2003, Witten Marsha: Narrative and the culture of obedience at the workplace, W: Dennis K. Mumby (ed): Narrative and social control: critical perspectives, Sage Publications, Newbury Park, London, New Delhi, 1993, Krishan Kumar: From post-industrial to post-modern society, Blackwell Publishers, Oxford, Cambridge 1995, David Harvey: The condition of postmodernity. An inquiry into origins of cultural change, Basil Blackwell, 1990, Witold Morawski: Praca w globalizującym się świecie. Koncepcje i realia, W: Kazimierz W. Frieske (red.) Deregulacja polskiego rynku pracy, IPiSS, Warszawa 2003 Manuel Castells: Społeczeństwo sieci, PWN, Warszawa 2008, John Fieske: Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław 2003, John B. Thompson: Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, Astrum, Wrocław 2001. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy student: Zyskuje wiedzę o teorii i praktyce zarządzania z wykorzystaniem komunikacyjnych mechanizmów kontroli. Poznaje następujące zagadnienia: teoria komunikacji społecznej, krytyczna teoria kultury i dominacji ideologicznej, klasyczne i współczesne teorie zarządzania oraz nauka o zarządzaniu z perspektywy teorii krytycznej. Zdobywa wiedzę o możliwościach praktycznego wykorzystania ustaleń teoretycznych, o współcześnie wykorzystywanych metodach zarządzania poprzez procesy komunikacji. Student zyskuje pogłębiona wiedzę o właściwościach nauk społecznych, a szczególnie psychologii, kryminologii, socjologii, nauk prawnych, pedagogiki, o ich miejscu w systemie nauk, wzajemnych relacjach między dyscyplinami szczegółowymi właściwymi dla problematyki profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Zyskuje też wiedzę dotyczącą przedmiotu, zakresu, aparatury pojęciowej, teorii poszczególnych nauk społecznych mających zastosowanie w studiowaniu problematyki profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Ponadto ma pogłębioną wiedzę interdyscyplinarną o człowieku jako podmiocie konstruującym działania i instytucje, a zarazem przedmiocie oddziaływań innych osób i instytucji. W zakresie umiejętności: Zdobywa umiejętność krytycznej analizy i oceny problemów z zakresu zarządzania przez procesy komunikowania społecznego i możliwości ich praktycznego wykorzystywania. W zakresie kompetencji personalnych i społecznych: Jest przygotowany do współpracy z grupą w zakresie w/w zagadnień oraz do dyskusji o współcześnie wykorzystywanych metodach zarządzania poprzez procesy komunikacji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W odniesieniu do nabytej wiedzy: Metoda oceny – zaliczenie na ocenę. Oceniana jest wiedza studenta na temat teorii i praktyki zarządzania z wykorzystaniem komunikacyjnych mechanizmów kontroli. Poziom znajomości następujących zagadnień: teoria komunikacji społecznej, krytyczna teoria kultury i dominacji ideologicznej, klasyczne i współczesne teorie zarządzania oraz nauka o zarządzaniu z perspektywy teorii krytycznej. Wiedza o możliwości praktycznego wykorzystania ustaleń teoretycznych, współcześnie wykorzystywanych metodach zarządzania poprzez procesy komunikacji. Kryterium oceny jest stwierdzony na podstawie wyników zaliczenia W odniesieniu do umiejętności: Metoda oceny – zaliczenie na ocenę. Oceniania jest umiejętność oceny problemów z zakresu praktycznego wykorzystania ustaleń teoretycznych, współcześnie wykorzystywanych metodach zarządzania poprzez procesy komunikacji. Kryterium oceny jest stwierdzony podczas egzaminu zakres nabytych przez studenta umiejętności W odniesieniu do kompetencji personalnych i społecznych Nabyte zdolności komunikowania się z otoczeniem i przekazywania wiedzy na temat możliwości praktycznego wykorzystania ustaleń teoretycznych, współcześnie wykorzystywanych metodach zarządzania poprzez procesy komunikacji. |
Copyright by University of Warsaw.