History of educational and penitentiary institutions
General data
Course ID: | 3401-3R1HIW | Erasmus code / ISCED: |
10.9
![]() ![]() |
Course title: | History of educational and penitentiary institutions | Name in Polish: | Historia instytucji wychowawczych i penitencjarnych |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation | ||
Course groups: | |||
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
![]() ![]() |
||
Language: | Polish | ||
Type of course: | obligatory courses |
||
Prerequisites (description): | (in Polish) Orientacja w zasadniczych problemach funkcjonowania państwa i społeczeństwa, antropologii kulturowej, filozofii człowieka zgodnie z programem studiów. |
||
Short description: |
History of educational and penitentiary institutions |
||
Full description: |
History of educational and penitentiary institutions |
||
Bibliography: |
1.Jerzy Migdał, Janusz Rulewski, Kara pozbawienia wolności. Zarys dziejów polskiej doktryny prawa i praktyki penitencjarnej. Arche s. c., Gdańsk 2005. 2.Karol Pawlak, Za kratami więzień i drutami obozów. Zarys dziejów więziennictwa w Polsce. Centralny Ośrodek Szkolenia Służby Więziennej w Kaliszu, Kalisz 1999. 3.Marcin Kalinowski, Jerzy Pełka, Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich. Wyd. WSPS, Warszawa 2003. |
||
Learning outcomes: |
(in Polish) Uczestnik zajęć: zna i podziela naukowe uzasadnienia wielodyscyplinarnej wiedzy wykorzystanej i rozwijanej w obszarze profilaktyki społecznej i resocjalizacji ma podstawową wiedzę na temat rozwoju instytucji objętych wykładem i czynnikach decydujących o mechanizmach wpływających na kształt polityki penitencjarnej i koncepcji wychowana resocjalizującego ma pogłębioną wiedzę o prawnych i organizacyjnych aspektach instytucji kontroli społecznej, zna genezę i prawidłowości historycznych przemian tych instytucji potrafi, przy zastosowaniu pogłębionej interdyscyplinarnej wiedzy, interpretować strategiczne założenia, cele i sposoby działania instytucji penitencjarnych, resocjalizacyjnych i opiekuńczych umie określać zasadność i adekwatność stosowania sposobów reakcji o charakterze represyjnym do rozwiązywania określonego rodzaju problemów społecznych potrafi dostrzec dylematy interwencji społecznych, w szczególności w postępowaniu z osobami oraz środowiskami zmarginalizowanymi i skryminalizowanymi. |
||
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ciągła uwzględniająca obecność i aktywność na zajęciach w formie dyskusji oraz przygotowywane prezentacje Przygotowanie i opracowanie zadanego źródła historycznego |
| |||||
Copyright by University of Warsaw.