Practical German
General data
Course ID: | 4100-3SNJNO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Practical German |
Name in Polish: | Nauka języka niemieckiego |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
Obligatory subjects in semester III in CKNJOIEE UW - first cycle studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | German |
Type of course: | foreign languages |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia mają na celu opanowanie języka niemieckiego na poziomie B1+/B2 po semestrze letnim |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Moduł 2: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - języka niemieckiego. Przedmiot obowiązkowy dla studentów II roku. |
Full description: |
(in Polish) W trakcie zajęć wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Podstawowe cele zajęć to: pogłębienie i rozwijanie słownictwa, stosowanie poprawnej wymowy, rozwijanie kompetencji gramatycznej jako środka do zrealizowania określonych celów komunikacyjnych oraz rozwijanie sprawności językowych. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta. Zajęcia wzbogacone są komponentem self access, składającym się z zajęć na platformie Come UW oraz zajęć wspomagających w sali. Cele zajęć z podzialem na sprawności językowe. Sprawności receptywne: czytanie ze zrozumieniem 1.rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, z wykorzystaniem różnych typów tekstów zawartych w podręczniku oraz innych materiałach autentycznych 2.poznanie przez studentów strategii czytania, które są niezbędne w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych 3.ćwiczenie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej; ćwiczenie umiejętności wyszukiwania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu 4.rozwijanie u studentów umiejętności globalnego oraz selektywnego rozumienia tekstów czytanych słuchanie ze zrozumieniem 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym 2.ćwiczenie umiejętności słuchania globalnego i selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności prezentowania treści zawartych w nagraniu 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego i dialektów oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym 5.rozwijanie u studentów umiejętności globalnego oraz selektywnego rozumienia tekstów słuchanych Sprawności produktywne: mówienie 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - prowadzenie rozmowy (dialogów) na tematy dnia codziennego - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - formułowanie i prezentowanie własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne materiały autentyczne - przedstawiania krótkiej i dłuższej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się odmiennej opinii) 2.ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku niemieckim przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do stopnia znajomości języka pisanie 1.zapoznanie studentów ze środkami językowymi oraz stylistycznymi, których analiza struktury pozwoli im opanować tworzenie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2.uwrażliwienie studentów na typy błędów językowych i stylistycznych w tekstach przez nich przygotowanych 3.wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne Na zajęciach będą stosowane różne metody dydaktyczne, które mają na celu: - zapoznanie studentów z nowym materiałem; - zapewnienie utrwalenia zdobytej wiedzy; - umożliwienie kontroli i oceny stopnia opanowania wiedzy. Przykładowe metody dydaktyczne: burza mózgów inscenizacja odgrywanie dialogów z podziałem na role gry i zabawy językowe opis dyskusja prezentacja referat Zakres tematyczny Semestr zimowy: 1.Alltag 2.Essen und Essgewohnheiten 3.Im Berufsleben 4.Lernen und Weiterbildung 5.Städte 6.Gesundheit und Fitness Semestr letni: 1.Wie wir leben 2. Produkte und Konsum 3. Reisen und Verkehr 4. Medien und Aktuelles 5.Geschichte und Politik 6.Innovation und Kreativität Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Prowadzący ustala limit nieobecności podczas semestru. Wynosi on 2 dopuszczalne nieobecności w semestrze przy 30 godz. oraz 4 nieobecności w semestrze przy 60 godz. Osoby, które opuściły 60% zajęć (bez usprawiedliwienia) nie są dopuszczone do zaliczenia semestru, sesji egzaminacyjnej i muszą powtarzać semestr. Częścią składową przedmiotu NJN jest praca samodzielna studenta w ramach której są organizowane zajęcia uzupełniające. Zajęcia te obejmują 30 godzin w semestrze, w tym: 20 godzin zajęć zamieszczonych na platformie uniwersyteckiej Moodle CKC oraz 10 godzin zajęć synchronicznych (5 spotkań) w formie zdalnej realizowanych poprzez Zoom lub Google Meet z udziałem wykładowcy. Wszyscy studenci są rozliczani z zajęć uzupełniających w ramach przedmiotu NJN w komponencie dotyczącym pracy własnej, który realizują uzyskując 60% punktów z zadań udostępnionych na platformie uniwersyteckiej Moodle CKC. Natomiast na zajęcia synchroniczne w trybie zdalnym uczęszczają wyłącznie studenci skierowani przez koordynatora przedmiotu NJN w oparciu o analizę ich postępów poczynionych w ramach zajęć NJN. Udział w zajęciach zdalnych studentów wytypowanych przez koordynatora przedmiotu NJN jest rozliczany w ramach pracy samodzielnej studenta w oparciu o frekwencję. |
Bibliography: |
(in Polish) Podręcznik: Spektrum Deutsch B1+, Schubert Verlag, A Buscha, S. Szita Materiały uzupełniające: Stuttgart, 2017. Dr. 2. Buscha A., Spektrum Deutsch A2+: Intergriertes Kurs-und Arbeitsbuch. Leipzig, cop. 2017. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student zna i rozumie: K_W16 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku niemieckim Umiejętności: student potrafi: K_U01- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i zasobów w języku niemieckim; K_U09 - dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu; K_U11 - argumentować merytorycznie w języku polskim i niemieckim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski; K_U12 - porozumiewać się w języku polskim i niemieckim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i niemieckim; K_U13 - przygotowywać prace pisemne w języku polskim i niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł; K_U14 - przygotowywać wystąpienia ustne w języku polskim i niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł; Kompetencje społeczne: student jest gotów do: K_K01 - uczenia się przez całe życie K_K02 - refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia; K_04 - prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym; K_K05 - współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) I. Informacje ogólne Elementy obowiązkowe w systemie oceniania: • pisemne zadania domowe (większe teksty pisane w domu) • wypowiedzi ustne – ustna aktywność na zajęciach • prace sprawdzające, pisane na zajęciach • aktywność, obecność, przygotowanie do zajęć – w tym przygotowanie tekstów, mniejszych zadań pisemnych itp. • przygotowywana, dłuższa wypowiedź studenta (może być przygotowana i przedstawiona w parach), np. prezentacja, krótki referat, műndliche Űberprűfung • portfolio • rozwiązane zadania z książki ćwiczeń, praca systematyczna • praca na platformie COME • test semestralny (pisany na przedostatnich zajęciach w semestrze) i zaliczenie ustne po semestrze letnim II. Kryteria oceny dłuższych wypowiedzi ustnych Prezentacja, krótki referat, dłuższa wypowiedź ustna, „mündliche Űberprüfung”, a także wypowiedź na zaliczeniu ustnym oceniane są według następujących kryteriów: Treść: 2 pkt. Słownictwo: 2,5 pkt. Gramatyka: 2,5 pkt. Płynność wypowiedzi: 1 pkt. Wymowa: 2 pkt. ŁĄCZNIE: 10 punktów Dokładne kryteria oceny są także podane studentom przed każdym ocenianym wystąpieniem ustnym. III. Kryteria oceny prac pisemnych Ocena prac pisemnych obejmuje następujące elementy: Poprawność językowa + Słownictwo + Komunikatywność oraz zgodność z tematem + Budowa tekstu – kompozycja i spójność tekstu. Każde z wymienionych kryteriów oceniane jest w punktach. IV. Portfolio Elementem zaliczenia jest także portfolio. Portfolio powinno być prowadzone w sposób usystematyzowany i składać się z następujących części: 1. Klausuren und Korrekturen 2. Schriftliche Hausarbeiten und Korrekturen 3. Zusatzmaterialien (Texte, Űbungen) 4. Präsentationen Student przedstawia na koniec semestru wykładowcy, który nadzoruje pracę studentów na platformie Come w ramach self access, portfolio z materiałami z zajęć. Niepełne, chaotyczne portfolio musi zostać uzupełnione, usystematyzowane i ponownie przedłożone do zaliczenia. Portfolio udostępnianie jest w formie elektronicznej. V. Uwagi końcowe i sposób wyliczenia oceny za semestr Ocenę wyliczamy na podstawie liczby punktów uzyskanych u poszczególnych wykładowców oraz punktów z testu. Na koniec semestru punkty uzyskane u wszystkich prowadzących oraz punkty z testu (Abschlusstest, w semestrze letnim także z zaliczenia ustnego) są sumowane. Aby zaliczyć semestr student musi: - uzyskać minimum 60% punktów u każdego wykładowcy, - uzyskać minimum 60% punktów z każdego elementu testu końcowego, czyli 60% za HV, 60% za LV, 60% słownictwo, 60% za część pisemną oraz - uzyskać minimum 60% punktów z zaliczenia ustnego (dotyczy semestru letniego). Na zakończenie semestru zimowego i letniego odbędzie się końcowy test zaliczeniowy. Test trwa maksymalnie 3 godziny i w tym czasie nie odbywają się inne zajęcia. Test składa się z następujących części: - HV, LV, Schreiben oraz z testu leksykalno-gramatycznego (gramatyka – tylko z materiału przerabianego na zajęciach NJN) (Gramatyka sprawdzana jest w ramach przedmiotu Gramatyka dla nauczycieli). Na zakończenie semestru letniego odbędzie się zaliczenie ustne. Zaliczenie będzie składało się z następujących elementów: 1. prezentacja na wylosowany temat i odpowiedź na 2 pytania do prezentacji 2. planowanie aktywności (prowadzenie dialogu) W semestrze zimowym studenci 2. roku mogą uzyskać maksymalnie 150 punktów (100 od wykładowców + 50 pkt. za test końcowy) W semestrze letnim studenci 2. roku mogą uzyskać maksymalnie 200 punktów (100 od wykładowców + 50 pkt. za test końcowy+ 50 pkt. zaliczenie ustne) Kryteria oceny ustnej: – treść: (związek wypowiedzi z tematem, samodzielność, kompozycja wypowiedzi (celowość, logika, przejrzystość) – słownictwo – poprawność gramatyczna – płynność wypowiedzi – poprawność fonetyczna |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR CW
CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Konopacka | |
Group instructors: | Małgorzata Konopacka, Agnieszka Sochal | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Copyright by University of Warsaw.