General Didactics
General data
Course ID: | 4101-3SDYDOGOL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | General Didactics |
Name in Polish: | Dydaktyka ogólna |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Wykład z dydaktyki ogólnej przygotowuje studenta do wykonywania zawodu nauczyciela angielskiego na I i II etapie edukacyjnym. Celem kursu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej. Obejmuje on przede wszystkim zapoznanie studentów z prawidłowościami charakterystycznymi dla procesu kształcenia/nauczania - uczenia się wraz z czynnikami wyzwalającymi go, warunkami w jakich on zachodzi, z jego przebiegiem oraz skutkami. |
Full description: |
(in Polish) Omówione są następujące aspekty kształcenia dla I i II etapu edukacyjnego: 1.proces uczenia się w ujęciu współczesnych teorii nauczania 2.zasady kształcenia 3.metody kształcenia 4.treści kształcenia (planu nauczania, podręczniki, programy nauczania) 5.środki dydaktyczne 6.formy organizacyjne w klasie językowej 7.funkcje języka w procesie kształcenia 8.systemy dydaktyczne 9.osiągnięcia i niepowodzenia szkolne Szczególny nacisk kładziony jest na uwzględnienie specyfiki rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w projektowaniu działań dydaktycznych poprzez zdobycie wiedzy na temat różnic rozwojowych występujących u dzieci na różnych etapach edukacji obejmującej przedszkole i szkołę podstawową. Student rozwija również umiejętność skutecznego porozumiewania się z dzieckiem w procesie dydaktycznym. |
Bibliography: |
(in Polish) Brewster, J., Ellis, G., & Girard, D. (1992). The primary English teacher’s guide. Harlow: Pearson Education. Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press. Cameron, L. (2003). Challenges from the expansion in teaching children. ELT Journal 57 (2), 105-112. Edelenbos, P., Johnstone, R., & Kubanek, A. (2006). The main pedagogical principles underlying the teaching of languages to very young learners. Languages for the children of Europe. Published research, good practice & main principles. Final report of the EAC 89/04, Lot 1 study. Brussels: European Commission, Education and Culture, Culture and Communication, Multilingualism Policy. Halliwell, S. (1992). Teaching English in the primary classroom. Harlow: Longman. Linse, C, T. (2005). Practical English language teaching: Young learners. New York: McGraw-Hill. McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press. McKay, P., & Cameron, L. (2010). Bringing creative teaching into the young learner classroom. Oxford: Oxford University Press. Moon, J. (2000). Children learning English. A guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Heinemann. Moon, J. (2005). Teaching English to young learners: the challenges and the benefits. In English, 30-34. Phillips, S. (1993). Young learners. Oxford: Oxford University Press. Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press. Robson, S. (2006). Developing thinking and understanding in young children. Abingdon and New York: Routledge. Scott, A. W., & Ytreberg, L. H. (1990). Teaching English to children. London and New York: Longman. Slattery, M., & Willis, J. (2001). English for primary teachers. A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press. Szpotowicz, M., & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Vale, D., & Feunteun, A. (1995). Teaching children English. Cambridge: Cambridge University Press. |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki jako subdyscypliny pedagogicznej (zna przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki, jest świadom rozróżnienia na dydaktykę ogólna i dydaktyki szczegółowe, zna główne nurty myślenia o edukacji szkolnej i szkole) K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową obejmującą wybrane obszary z zakresu procesu nauczania i uczenia się (kształcenia) oraz diagnozy, kontroli i oceny wyników kształcenia K_W03 ma uporządkowaną wiedzę podstawową na temat szkoły jako instytucji wspomagającej rozwój jednostki i społeczeństwa K_W04 zna podstawową anglojęzyczną terminologię dotyczącą zagadnień dydaktycznych K_U01 posiada umiejętność organizacji procesu kształcenia i pracy uczniów oraz projektowania własnych działań edukacyjnych w oparciu o obowiązujące plany dydaktyczne K_U10 potrafi dotrzeć do właściwych dla danego kontekstu edukacyjnego programów nauczania/planów dydaktycznych K_U11 posiada umiejętność formułowania celów dydaktycznych i przygotowania lekcji/jednostki dydaktycznej z zastosowaniem odpowiednich środków dydaktycznych K_U12 posiada umiejętność kierowania klasą z uwzglednieniem zachodzących tam procesów społecznych, utrzymuje ład i dyscyplinę w klasie, motywuje uczniów do nauki K_U18 ma rozwinięte umiejętności w zakresie porozumiewania się w celach dydaktycznych, rozumie, że język jest narzędziem pracy nauczyciela, zna sposoby sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów, rozumie potrzebę dbania o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo komunikowanie się w procesie dydaktycznym K_U19 potrafi prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w odniesieniu do danego planu dydaktycznego i celów dydaktycznych K_U27 umie posługiwać się językiem angielskim dla potrzeb dydaktycznych, zna podstawowe fukncje mowy nauczyciela, dostosowuje język do potrzeb ucznia K_K05 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy K_K07 umie doskonalić umiejętności badawcze przy pomocy opiekuna naukowego K_K13 odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy dydaktycznej i potrafi ustalić tok postępowania w przygotowaniu krótkiej jednostki dydaktycznej (lekcji): |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą oceny końcowej studenta jest regularne uczestnictwo w wykładzie. |
Copyright by University of Warsaw.