Teaching practice
General data
Course ID: | 4101-4SPRAKPG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Teaching practice |
Name in Polish: | Praktyka pedagogiczna |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania języka angielskiego w tym wczesnego nauczania języka angielskiego) z rzeczywistością pedagogiczną w działalności praktycznej: 1.Zapoznanie się ze specyfiką pracy nauczyciela w szkole podstawowej (w zakresie pedagogicznym oraz metodycznym-nauczania języka angielskiego. 2.Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć 3.Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów podczas zajęć z metodyki nauczania języka angielskiego; 4.Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej oraz jej efektów, a także pracy uczniów. |
Full description: |
(in Polish) Szczegółowe cele praktyk 1. Zapoznanie się ze specyfiką pracy nauczyciela w szkole podstawowej (w zakresie pedagogicznym oraz metodycznym-nauczania języka angielskiego. 2. Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć 3. Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów podczas zajęć z metodyki nauczania języka angielskiego; 4. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej oraz jej efektów, a także pracy uczniów. 5. Zapoznanie się z zachowaniami i funkcjonowaniem emocjonalnym, intelektualnym, społecznym dzieci i młodzieży. 6. Nabycie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej uwzględniającej różnice indywidualne uczniów. 7. Uświadomienie sobie problemów pojawiających się w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży i (biopsychicznych, społecznych, ekonomicznych). 8. Zapoznanie się z zakresem obowiązków nauczyciela w szkole podstawowej (wychowawczych, dydaktycznych, organizacyjnych). 9. Obserwacja a następnie samodzielne prowadzenie lekcji języka angielskiego z dziećmi w szkole podstawowej 10. Analiza lekcji pod kątem zagadnień leksykalnych, gramatycznych i fonetycznych osadzonych w metodyce wczesnego nauczania języka angielskiego (klasy przedszkolne i I-III) oraz podstaw języka angielskiego (klasy IV-VI) 11. Analiza stylów nauczania, systemu motywowania uczniów podczas lekcji języka angielskiego 12. Planowanie sekwencji lekcji języka angielskiego we wczesnej edukacji językowej oraz w klasach IV-VI 13. Wykorzystanie metod aktywizujących podczas lekcji |
Bibliography: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W09 (H1A_W04) zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów K_W13 (S1A_W09) ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych K_W14 (S1A_W04) ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej K_W20 (H1P_W02)ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach związanych z nauczaniem języków obcych K_U01 (S1A, U01, S1A_U08) potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej K_U02 (S1A U02, S1A, U01, S1A, U06, H1A_U04) potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i dydaktyki oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań K_U09 (S1A, U06, S1A_U07) potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej K_U11 (S1A_U06) potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie K_U14 (S1A_U06) potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student jest zobowiązany do dokumentacji odbywanej praktyki. Podstawą jej zaliczenia jest przedstawienie dziennika praktyk zawierającego krótkie opisy zajęć obserwowanych lub prowadzonych w ramach 60 godzin praktyk wraz z krótką opinią nauczyciela-mentora oraz portfolio zawierającego 5 kart obserwacji lekcji wraz z refleksyjnymi komentarzami oraz 5 konspektów przeprowadzonych zajęć wraz z własnymi materiałami oraz autorefleksyjnymi komentarzami |
Copyright by University of Warsaw.