Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4102-5M7S-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: francuski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe
seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Zaliczony II rok studiów.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium ma na celu zapoznanie studentów z teorią pisania pracy dyplomowej na temat wybranego zagadnienia z dziedziny dostępnej w ofercie dwóch seminariów.

Pełny opis:

W trakcie seminarium student przygotowywany jest do napisania pracy licencjackiej na temat wybranego przez siebie zagadnienia z zakresu tematów omówionych w toku studiów. Student konsultuje z promotorem metodologię części teoretycznej i praktycznej pracy. Praca dyplomowa powinna łączyć wiedzę teoretyczną z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie, w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach edukacyjnych. W związku z tym, student zobowiązany jest do przygotowania minimum trzech konspektów lekcji pozwalających zaprezentować możliwość wprowadzenia zagadnień związanych z pracą dyplomową na lekcjach języka obcego w szkole podstawowej.

Literatura:

- BÉAUD M. (2006), L’art de la thèse, Paris, Editions La Découverte.

- ECO U. (2007), Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego

- GAMBARELLI G., ŁUCKI Z. (2001), Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków, Universitas.

- Szkutnik Z. (2005), Metodyka pisania pracy dyplomowej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.

Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce. Flair, Kraków 2010.

- Żebrowski W. (2008), Technika pisania prac licencjackich i

magisterskich, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego,

Olsztyn.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu seminarium student potrafi napisać pracę dyplomową spełniającą wymogi formalne i merytoryczne stawiane na poziomie licencjatu:

- potrafi sporządzać przypisy i ułożyć bibliografię,

- potrafi poddać analizie wybrane zagadnienia, bazując na literaturze przedmiotu i zapoznając się ze stanem badań w zakresie wybranego tematu,

- potrafi łączyć wiedzę teoretyczną zdobytą na wykładach/ konwersatoriach i seminarium z wybranej dziedziny z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach nauczania.

KIERUNKOWE EFEKTY KSZTAŁCENIA:

Wiedza

- zna i rozumie wybrane obszary z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla wybranego seminarium dyplomowego, zorientowaną na zastosowania praktyczne w dziedzinie nauczania języków obcych ew. nauczania (K_W02 )

- zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych nauczania języków obcych (K_W03)

- zna i rozumie w elementarnym zakresie projektowanie i prowadzenie badań w glottodydaktyce, a w szczególności problemy badawcze, metody, techniki i narzędzia badawcze; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań z zakresu dydaktyki językowej i językoznawstwa, z których wywodzą się poszczególne metody (K_W12)

- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego (K_W21)

Umiejętności

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (K_U01)

- potrafi samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych i szkolnych (K_U02)

- potrafi w podstawowym zakresie analizować przykłady działań badawczych oraz konstruować i prowadzić proste badania dotyczące procesu nauczania i uczenia się języków obcych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań (K_U10)

- potrafi argumentować merytorycznie z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski (K_U16)

- jest w stanie przygotować pisemną pracę dyplomową w języku obcym , uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, (język francuski) dotyczącą wybranego zagadnienia szczegółowego, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U18)

Kompetencje społeczne

- jest gotów do świadomego dostrzegania etycznego wymiaru w badaniach naukowych (K_K03)

- jest przygotowany do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K07)

- jest gotów do dostrzegania i formułowania problemów moralnych i etycznych związanych z własną i cudzą pracą, poszukiwania optymalnych rozwiązań, postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej (K_K12)

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia seminarium jest:

- w każdym semestrze:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do dwóch nieobecności w semestrze);

b) przygotowanie do zajęć;

c) aktywność (uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie prezentacji nt. związany w wybranym zagadnieniem związanym z tematyką pracy);

- w semestrze zimowym:

d) przygotowanie planu pracy dyplomowej, jej dokładnego konspektu oraz zebranej bibliografii;

e) przygotowanie fragmentu części teoretycznej lub części praktycznej (w formie fiszek pedagogicznych, projektu lub innej);

- w semestrze letnim:

f) stopniowe redagowanie kolejnych rozdziałów części teoretycznej oraz części praktycznej;

g) uzupełnienie bibliografii;

h) złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej – licencjackiej (najpóźniej do końca 2. semestru)

Ocenie podlegają:

– stopień wypełnienia wymogów,

– samodzielność, wnikliwość i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy,

– argumentacja,

– poprawność językowa i styl.

Warunkiem otrzymania zaliczenia w semestrze letnim jest złożenie, przed jego zakończeniem, ostatecznej wersji pracy licencjackiej zaakceptowanej przez promotora.

Praktyki zawodowe:

Przygotowanie pracy licencjackiej jest ściśle powiązane z realizacją przez studenta praktyk pedagogicznych i opiekuńczo-wychowawczych. Przygotowane przez studenta konspekty lekcji, zawarte w części praktycznej pracy, są realizowane podczas lekcji przeprowadzonych przez studenta w szkołach ćwiczeń.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)