Academic Writing B2+ (Pisanie tekstów akademickich B2+)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP201s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academic Writing B2+ (Pisanie tekstów akademickich B2+) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Kurs przygotowuje studentów do czytania i analizowania tekstów akademickich, a także ustosunkowywania się do nich oraz brania udziału w dyskusjach akademickich na różnorodne tematy naukowe i społeczne. Celem przedmiotu jest nauczenie studentów, jak zgodnie z zasadami prac naukowych formułować na piśmie argumenty i opinie. |
Pełny opis: |
Kurs praktyczny. Celem jest wyposażenie uczestników w umiejętności potrzebne do pisania prac akademickich w języku angielskim. Poświęcony jest przede wszystkim pracy ze źródłami - szukanie, ocena, wykorzystanie, analiza i dokumentowanie źródeł. Przyglądając się szczegółowo wybranym artykułom naukowym, studenci nauczą się czytać, rozumieć a docelowo także pisać teksty akademickie. METODY PRACY : - zajęcia w grupie (dokładny plan zajęć zostanie rozdany na pierwszym spotkaniu z prowadzącym). - konsultacje indywidualne - praca w parach i mniejszych grupach nad pracami studentów. Wymagane prace: - research paper proposal - revised research paper |
Literatura: |
Eric Hayot, The Elements of Academic Style Gregory Colomb et al., The Craft of Research Helen Sword, Stylish Academic Writing Kate Turabian, A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: WIEDZA - rozumie na czym polega akademicki styl i czym jest poprawna struktura tekstu akademickiego; - wie czym jest praca badawcza, na czym polega szukanie i wykorzystanie źródeł, zna zasady uczciwości akademickiej; - zna zasady i konwencje opracowania bibliografii i przypisów; UMIEJĘTNOŚCI - potrafi rozróżniać teksty pisane w różnych stylach (styl akademicki a styl potoczny); - potrafi rozpoznać źródła przydatne w pracy akademickiej; - potrafi napisać poprawnie tekst akademicki wyposażony w bibliografię i przypisy KOMPETENCJE SPOŁECZNE - potrafi pracować w grupie; - jest otwarty na różne wizje kultury; zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych; - umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów. - jest uwrażliwiony na kwestie dyskryminacji w języku; - posiada umiejętność pracy w parach i w grupie; - umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów. |
Metody i kryteria oceniania: |
50% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy) 20% Prace domowe (10% proposal; 10% responses) 30% Praca podczas zajęć (20% obecność i aktywność) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.