Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MBH - Współczesne kierunki pedagogiczne - konwersatorium 2300-MBH-WKP-K
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

Wprowadzenie, omówienie lektur oraz najważniejsze sprawy organizacyjne - spotkanie obowiązkowe

- Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2000, s.181-198 (rozdz. „Kultura jako spółdzielnia spożywców”)

- Reich Ch., Zieleni się Ameryka, Warszawa 1976, rozdz. „Utracona tożsamość”.

- Maslow A., Motywacja i osobowość, Warszawa 2006, rozdz. „Normalność, zdrowie, wartości”.

- Czerepaniak – Walczak M., Desocjalizacja: w poszukiwaniu nowego dyskursu szkoły i edukacji, „Forum Oświatowe” nr 1/ 2005, s. 5-21;

- Ortega y Gasset J., Bunt mas, tłum. P. Niklewicz, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, Warszawa 2002, s.55-80 (rozdz. VI, VII, VIII) oraz s.102-121 (rozdz. XI, XII).

- Mounier E., Wolność, [w:] T. Płużański, Mounier, Warszawa 1967 oraz

Mounier E. Komunikacja, tamże.

- Frankl V. E., Pluralizm nauk a jedność człowieka, W: V. E. Frankl, Homo patiens, Warszawa 1984.

- Hessen S., Podstawy pedagogiki, tłum. Adam Zieleńczyk, Wyd. „Żak”, Warszawa 1997, s.100-124.

- Maliszewski K., Pedagogika na pograniczu światów. Eseje z cyklu Medium Mundi, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2015 (wybór).

- Reut M. (1992), Pytanie – nauczanie problemowe – dialog, [w:] (red.) J. Rutkowiak, Pytanie, dialog, wychowanie, Warszawa, s.155-201.

- Gadamer H.-G., Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, PWN, Warszawa 2004, s.35-47 podrozdz. Kształcenie (lub ten sam podrozdział w wydaniu wcześniejszym: wyd. inter esse, Kraków 1993, s. 42-50)

- Klichowski M., Narodziny cybergizacji: nowa eugenika, transhumanizm i zmierzch edukacji, 2014, r. III, s.99-147.

Literatura uzupełniająca do samodzielnej lektury (obowiązują do egzaminu):

- Mead M., Płeć i charakter, W: Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, red. S. Wołoszyn, Kielce 1998, tom III, ks.2, s.715-723.

- Majkowska D., Nowa interpretacja w starych ramach. Szkice o feminizmie, kobiecej transgresji i antropologii kultury, W: Gender w humanistyce, (red.): M. Radkiewicz, Kraków 2001, s. 251- 262;

- Melosik Z., Tożsamość, ciało, władza, Poznań-Toruń 1996, rozdz. III, pkt 1,2; rozdz. V, pkt.5.

Metody i kryteria oceniania:

na podstawie obecności (max.2 nieobecności) oraz aktywności wynikającej z przeczytanych i przeanalizowanych lektur

Metody dydaktyczne:

zróżnicowane, zależne od podejmowanych tematów i omawianych lektur

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 11:45 - 13:15, sala 304
Małgorzata Przanowska 28/22 szczegóły
2 każda środa, 13:30 - 15:00, sala 304
Małgorzata Przanowska 28/23 szczegóły
3 każdy piątek, 11:45 - 13:15, sala 304
Małgorzata Przanowska 25/24 szczegóły
4 każdy piątek, 13:30 - 15:00, sala 304
Małgorzata Przanowska 25/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny - Mokotowska 16/20
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)