1. Przedmiot antropologii turystyki. Najważniejsze nurty w badaniach turystyki
2.Proces nadawania znaczeń obiektom, praktykom społecznym i zjawiskom na gruncie turystyki. Semiotyka atrakcji turystycznych wg Deana MacCannella. Zastosowanie koncepcji Ervinga Goffmana do opisu doświadczeń turystycznych
3. Turystyka i świat rzeczy. Pamiątka turystyczna – konteksty badawcze. Sztuka turystyczna jako język.
4. Pojęcie autentyczności w etnologii i jego zastosowanie w badaniach nad turystyką. Stosowanie i reinterpretacja pojęć „tradycja", „historia", „etniczność" na gruncie turystyki.
5. Rzut oka na historię podróży cz. 1. Dawne sposoby podróżowania. Narodziny turystyki masowej. Pytanie o postturystykę
6. Rzut oka na historię podróży cz. 2: Traktaty o metodzie podróżowania i przewodniki turystyczne. Wprowadzenie do analizy projektów doświadczeń turystycznych
7 –8 . Analiza projektów doświadczeń turystycznych. Przewodniki, reklama, film, fotografia jako materiał do badania projektów doświadczenia turystycznego.
9. Pojęcie spojrzenie turystycznego. Fotografie turystyczne.
10. Kategoryzacje doświadczenia turystycznego. Analiza doświadczenia turystycznego (ujecie fenomenologiczne)
11. Przestrzeń współczesnego świata jako przestrzeń doświadczenia turystycznego
12. Tendencje współczesnej turystyki w powiązaniu z przemianami kulturowymi i ekonomicznymi. Utowarowienie turystyki. Procesy globalizacyjne a turystyka.
13. Tendencje współczesnej turystyki w powiązaniu z przemianami kulturowymi. Turystyka jako inspiracja dla przekształcania praktyk życia codziennego. Turystyka w kontekście innych form konsumpcji.
14. Konsumpcja a turystyka. Makdonaldyzacja i Disneyzacja turystyki
15. Turystyka jako obszar kontaktów międzykulturowych. Pojęcie etniczności odgrywanej. Pojęcie kanibalizmu kulturowego i perspektywa postkolonialna.
|