Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zaburzenia rozwoju dziecka. Cz. I. - perspektywa relacyjna 2500-PL-PS-SP302-01
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Metody i kryteria oceniania:

"Obecność na zajęciach obowiązkowa (dopuszczone są dwie nieobecności)

Międzysemestralny pisemny sprawdzian kontrolny: 50% oceny końcowej

Końcowe zaliczenie pisemne: 50% oceny końcowej "

Zakres tematów:

"1. Przedmiot i zadania psychologii klinicznej – dyscypliny teoretycznej i stosowanej

2. Specyfika psychologii klinicznej dziecka w odróżnieniu od psychologii klinicznej człowieka dorosłego

3. Zaburzenia rozwoju w świetle teorii Stanley’a Greenspana

4. Rozwój i zaburzenia Ja cielesnego (obrazu ciała)

5. Teoria rozwoju przywiązania Johna Bowlby’ego

6. Teoria rozwoju tożsamości Erika Eriksona

7. Teoria separacji - indywiduacji Margaret Mahler

8. Teoria aleksytymii i powstawanie zaburzeń psychosomatycznych

9. Teoria mentalizacji Petera Fonagy’ego. Geneza zaburzeń osobowości

10. Systemy diagnostyczne w psychologii klinicznej i psychologii klinicznej dziecka (DSM-5 oraz PDM - 2)

11. Zjawisko parentyfikacji czyli odwrócenia ról w rodzinie

12., 13, 14. Analiza wybranych zaburzeń funkcjonowania dzieci i młodzieży na przykładach klinicznych

"

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja, studia przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy czwartek, 10:15 - 11:45, sala 98
Katarzyna Schier 44/42 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.