Więź emocjonalna 2500-PL-PS-SP302-06
Seminarium (SEM)
Semestr zimowy 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium i wykonanie zadania domowego (sporządzenie protokołu z obserwacji). |
||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie. Podstawy teorii więzi. Ontogeneza więzi. 2. Rozwój społeczno-emocjonalny – nowe badania. 3. Wzorce więzi. Determinanty więzi. 4. Więź a rozwój osobowy dziecka. Regulacja emocji. 5. Nadawanie znaczenia zachowaniu dziecka. Obserwacja zachowania dziecka i rodzica. 6. Neuropsychologiczne aspekty więzi. 7. Specyfika relacji ojciec-dziecko. 8. Dalsze nurty badawcze w podejściu interpersonalnym i interakcyjnym. Insightfullness. Podzielanie intencji. Companionship. 9. Mentalizowanie – koncepcja i zastosowanie w praktyce klinicznej. 10. Więź w triadzie. 11. Relacja małżeńska a więź rodziców z dzieckiem. Analiza opisów klinicznych. 12. Przekaz międzypokoleniowy. 13. Więź zdezorganizowana. Reakcja rozpaczy. Przywiązanie „earned secure”. 14. Zaburzenia przywiązania. 15. Adopcja. Opieka zastępcza. 16. FASD. Terapia przywiązania." |
||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje, dyskusje, samodzielne zadania, analiza literatury |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 8:30 - 10:00,
sala 93 |
Diana Senator | 33/32 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.