Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty dydaktyczno-metodyczne 3007-SP-DJP-WDM
Warsztaty (WAR) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 56
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Praca pisemna na ocenę
Zakres tematów:

1. Przygotowywanie kursu językowego: opracowywanie programu, sylabusu, wybór materiałów dydaktycznych, dobór treści.

2. Metody nauczania języków obcych: bezpośrednia, gramatyczno-tłumaczeniowa, audiolingwalna; kognitywna, metody niekonwencjonalne; metoda reagowania całym ciałem (TPR), metoda naturalna, sugestopedia, podejście komunikacyjne itp.

3. Nauczanie języka obcego w różnych grupach wiekowych: programy, metody, motywacje, zainteresowania właściwe dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

4. Lekcja języka polskiego jako obcego: planowanie lekcji, przygotowywanie materiałów, formy pracy w klasie (interakcje), praca w grupach, praca jeden na jeden, zarządzanie czasem, feedback.

5. Nauczanie wymowy: metody oraz techniki, wymowa a zapis, korygowanie wymowy uczących się, materiały dostępne do nauki wymowy.

6. Nauczanie słownictwa: metody oraz techniki, jakiego słownictwa uczyć, prezentowanie oraz zapamiętywanie słownictwa, testowanie znajomości leksyki.

7. Nauczanie gramatyki: metody oraz techniki, czym jest gramatyka, terminy gramatyczne (uczyć czy nie uczyć), miejsce gramatyki w procesie dydaktycznym, prezentowanie i wyjaśnianie zagadnień gramatycznych.

8. Słuchanie: czym jest umiejętność słuchania, jak dobierać materiały dydaktyczne, problemy uczących się, metody oraz techniki.

9. Mówienie: jak osiągnąć sukces w mówieniu, dobór tematów i zadań, interakcje językowe, metody i techniki nauczania umiejętności mówienia.

10. Czytanie: jak czytać, od czego zacząć, metody oraz techniki czytania, doskonalenie umiejętności czytania, czytanie w grupach zaawansowanych.

11. Pisanie: pisanie kontra mówienie – co jest ważniejsze, metody oraz techniki nauki pisania, stymulowanie kursantów do pisania.

12. Kontrola wyników nauczania: funkcje i typy kontroli, wystawianie ocen.

13. Multimedia w dydaktyce języka polskiego jako obcego.

14. Błędy językowe osób uczących się języka polskiego jako obcego: czym jest błąd, rodzaje błędów, najczęstsze błędy popełniane przez osoby uczące się jpjo.

15. Kultura w dydaktyce języka polskiego jako obcego.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia obejmują lekturę artykułów naukowych poświęconych wymienionym zagadnieniom, praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy – wspólne tworzenie konspektów lekcji, programów nauczania jpjo, opracowywanie metod nauczania poszczególnych umiejętności językowych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Jędryka 14/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.