Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty autoprezentacji 3401-0WAP-OG
Warsztaty (WAR) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Detz J., Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2002

Jarczyński A., Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre’u, Warszawa 2015

Kamińska-Radomska I., Etykieta biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji, Warszawa 2012

Kuziak M., Jak mówić, jak przemawiać?, Bielsko-Biała 2005

Ledever D., Relaksacja w pigułce: jak zmniejszyć stres w pracy i w życiu codziennym, Gdańsk 2008

Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa 2007

Michałowska E., Człowiek w interakcji z innymi [w]: K. Ostrowska (red.) Psychologia dla służb społecznych, Warszawa 2008

Pease A.B., Mowa ciała, Poznań 2007

Pietkiewicz E.,, Etykieta menadżera, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998

Stojanowska E., Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej, Warszawa 2002

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu student:

W zakresie wiedzy:

- zna mechanizmy tworzenia i kontrolowania własnego wizerunku

- posiada wiedzę na temat zasad konstruowania wystąpień publicznych

- zna podstawowe zasady komunikacji międzykulturowej

- potrafi wskazać podstawowe zasady etykiety biznesowej, komunikowania się i zachowania w sytuacjach publicznych

- posiada wiedzę na temat taktyki strategii autoprezentacyjnych, stosowanych w różnych sytuacjach publicznych (rozmowa kwalifikacyjna, przyjęcie itd.)

- zna zasady stosownego do sytuacji sposobu ubierania się i zachowania

W zakresie umiejętności:

- potrafi (z zastosowaniem prezentowanych na warsztatach technik) skonstruować dobre wystąpienie publiczne

- umie rozpoznać i wyeliminować z wystąpienia jego niepoprawne komponenty (werbalne i niewerbalne)

- potrafi rozpoznać faux-pas, zarówno w etykiecie towarzyskiej, jak i biznesowej

- potrafi profesjonalnie zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej

- potrafi wskazać możliwe efekty wynikające z zastosowania poszczególnych technik i strategii autoprezentacyjnych

- potrafi zastosować kreatywne metody kształtowania własnego wizerunku

-potrafi zastosować wiedzę na temat komunikacji międzykulturowej w praktyce

Metody i kryteria oceniania:

1. Ocena ciągła (aktywność na zajęciach): 0,3

2. Przygotowanie materiałów wizualnych na platformę e-learningową: 0,4

3. Sprawdzenie wiedzy – test: 0,3

Zakres tematów:

Zakres tematyczny przedmiotu obejmować będzie następujące obszary:

• Wystąpienia publiczne, czyli jak mówić, żeby nas słuchano?

• Werbalne i niewerbalne elementy wystąpień publicznych

• Cechy i struktura dobrej prezentacji

• Metody i techniki wzmacniania skuteczności wypowiedzi

• Komunikacja międzykulturowa

• Rozmowa kwalifikacyjna: jak się do niej przygotować

• Savoir-vivre w sytuacjach publicznych i zawodowych a savoir-vivre towarzyski

• Komunikacja w biznesie i jej podstawowe zasady

• Przedstawianie się, witanie, mowa ciała (uścisk dłoni, proksemika itd.) w kontaktach publicznych

• Komunikacja i korespondencja: tradycyjna, telefoniczna i elektroniczna

• Zachowanie się i precedencja: na przyjęciu, spotkaniu, w samochodzie i windzie

• Ubiór i jego wpływ na wizerunek

• Przyjęcie w firmie od A do Z (przygotowanie, precedencja, zasady poprawnego zachowania się przy stole)

Metody dydaktyczne:

Warsztaty, praca w grupach, praca z użyciem technologii informatycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy czwartek, 10:15 - 11:45, (sala nieznana)
Katarzyna Rychlicka-Maraszek 23/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.