Literatura: |
J. Rusten (ed.), The Birth of Comedy. Texts, Documents, and Art from Athenian Comic Competitions, 486-280, Baltimore 2011;
A. Koerte (ed.), Menandri quae supersunt. Pars 1. Reliquiae in papyris et membramis vetustissimis servatae, Lipsiae 1938;
A. Koerte, A. Thierfelder (ed.), Menandri Quae Supersunt. Pars 2.Reliqviae apud veteres scriptores servatae, Lipsiae 1958;
F.H. Sandbach (ed.), Menandri reliquiae selectae, Oxford 2008;
R. Kauer, W.M. Lindsay (ed.), P. Terenti Afri Comoediae, Oxford 1926;
J. Marouzeau (ed.), Térence Comédies. T.1. Andrienne. Eunuque, Paris 1942;
J. Marouzeau (ed.), Térence Comédies. T. 2. Heautontimoroumenos. Phormion, Paris 1947;
W.M. Lindsay (ed.), T. Macci Plauti Comoediae, vol. 1, Oxford 1936;
W.M. Lindsay (ed.), T. Macci Plauti Comoediae, vol. 2, Oxford 1940
P.K. Marshall (ed.), A. Gellii Noctes Atticae, T. 1, Oxford 1990.
|
Efekty uczenia się: |
Po zajęciach seminaryjnych student
w zakresie wiedzy
- charakteryzuje omawiane na zajęciach utwory i fragmenty literackie (K_W01/P6S_WG),
- definiuje zagadnienia, których dotyczyło seminarium (K_W01, K_W03, K_W05, K_W09,K_W13/P6S_WG)
w zakresie umiejętności
–wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów (K_U02, K_U04/P6S_UW);
– pracuje wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego (K_U06/P6S_UW_UO_UU);
– przeprowadza kwerendę biblioteczną, wykorzystuje bazy danych i posługuje się Internetem w celu zdobywania informacji, sporządza bibliografię i przypisy, formatuje dokumenty, korzystając z edytora tekstów (K_U01, 06, 10/ P6S_UW_UO_UU);
– tworzy typowe prace pisemne oraz przygotowuje wystąpienia ustne, w języku polskim, dotyczące wybranych zagadnień poruszanych na seminarium (K_U10 /P6S_UW_UO_UU);
– pracuje w zespole z poszanowaniem poglądów innych osób (K_U12/P6S_UK)
w zakresie kompetencji społecznych:
– formułuje i wyraża własne poglądy i idee związane z problematyką przedmiotu na forum publicznym (K_K02/P6S_KK_KR_KO);
– realizuje zadanie badawcze z dbałością o prawa autorskie (K_K03/ P6S_KK_KR_KO).
|
Metody i kryteria oceniania: |
Wskazane przez studenta seminarium kończy się egzaminem licencjackim, jedno z pytań zadanych w ramach egzaminu nawiązuje do tematyki seminarium licencjackiego.
Jeżeli student wskazuje to seminarium jako dyplomowe, warunkiem uzyskania zaliczenia jest złożenie pracy dyplomowej.
Jeżeli to seminarium licencjackie nie jest dla studenta seminarium dyplomowym, obowiązują następujące kryteria oceny:
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) – 60%
- praca pisemna – 40%
Student ma prawo do 2 nieobecności w semestrze.
Ocenie podlega aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach, tj. w dyskusjach nad analizą i interpretacją tekstu Rezosa (60 procent oceny końcowej) oraz krótka praca pisemna na temat wybranego problemu krytycznego w tekście będącym przedmiotem seminarium (40 procent oceny końcowej).
|