1.Starzy mistrzowie w poezji. Kryzys fikcji jako figura literacka.
Senilia i autobiografizm w poezji: Cz. Miłosz, Zb.Herbert, T.Różewicz
2.Efekty prozy na przełomie stuleci.
Historia trauma. Doświadczenia ekstremalne i jego ekwiwalenty w pierwszym i drugim powojennym pokoleniu: M. Głowiński, E. Kuryluk, M. Tulli
3. „bruLion” i okolice: M. Świetlicki, J. Podsiadło, E. Tkaczyszyn-Dycki
T. Różycki, J. Hartwig, K. Miłobędzka
(także roczniki 70. i 80.: klasycyści, Wencel, Dąbrowski, Dehnel) i lingwiści (Szpindler, Pułka, Mueler-Liczner)
4.Dorosłe dzieci epoki. Cienie PRLu w narracjach z przełomu stuleci.
J. Pilch, J. Sosnowski, A. Stasiuk, P. Szewc
5.Poezja Nowej Fali na przełomie wieków: St. Barańczak, A. Zagajewski, E. Lipska
6.Większe narracje początku XXI stulecia. Koniec powieści, czy jej nowe formy?
W. Myśliwski, J.Pilch, P.Huelle, A.Stasiuk, M.Tulli
7.Wokół kultury alternatywnej. Pisarz jako bohater, jako świadek i jako celebryta: M.Witkowski, W.Kuczok, D.Masłowska, J.Kapela
8.Poza granice reportażu: M. Wilk, A. Tuszyńska, J. Bator, Cz. Miłosz („Wyprawa w dwudziestolecie”),
Po Kapuścińskim: J. Hugo-Bader, W. Tochman
9.Socrealizm po latach, czyli długi cień epoki: „Baltazar” Sł.Mrożka, „Szpetni czterdziestoletni” A. Osieckiej, „Pamiętam, że było gorąco” T.Konwickiego
10.Narracje diarystyczne i paradiarystyczne: „Tajny dziennik” M.Białoszewskiego, „Dzienniki” J. Pilcha, „Kręgi obcości” M. Głowińskiego
11.Sagi rodzinne. Wspomnienia z całego stulecia pisane pod jego koniec.
„W ogrodzie pamięci” J. Olczak-Ronikier, „Książka mojego ojca” K.T.Toeplitz, „Rodzina Słonimskich” J. Kumanieckiej, „Przypisy do biografii ” M. Wyki
12.Dramaty i poezjodramaty: „Antygona w Nowym Yorku” J. Głowackiego, „Opowieść o matce i ojczyźnie” B. Keff, „Nasza klasa” T. Słobodzianka
13.O czym nie można mówić… J.T. Gross i najnowsza literatura o Zagładzie.
14.Krytyka: eseje J. Jarzębskiego, P. Czaplińakiego, J. Gutorowa,
J. Klejnockiego, J. Gondowicza
|