Wiedza:
− student zna dorobek wybranych polskich, rosyjskich i zachodnioeuropejskich badaczy literatury rosyjskiej zajmujących się powiązaniami literatury z historią, powołuje się na ich podstawowe prace i ustalenia.
- ma usystematyzowaną wiedzę na temat biografii i twórczości konkretnych pisarzy, zwłaszcza na temat utworów będących przedmiotem badań;
− student zna zasady opracowania redakcyjnego tekstu naukowego w języku rosyjskim i w języku polskim,
− student zna zasady prawa autorskiego,
− student zna przykładowe badania z zakresu związków literatury rosyjskiej z historią Rosji i ZSRS
Umiejętności:
− student przedstawia swój krąg zainteresowań naukowych związany z profilem seminarium licencjackiego,
− student samodzielnie dostrzega problem badawczy i wstępnie formułuje temat pracy licencjackiej,
− student potrafi znaleźć z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów informację dotyczącą tematu jego pracy licencjackiej,
− student potrafi określić słowa kluczowe w tekście literaturoznawczym,
− student potrafi napisać streszczenie tekstu literaturoznawczego,
− student posiada pogłębione umiejętności badawcze z zakresu analizy i interpretacji dzieła literackiego z punktu widzenia procesu dziejowego.
− student stosuje podstawową terminologię historyczno-literacką,
- student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł na temat omawianych zagadnień,
− student potrafi wyjaśnić genezę i znaczenie omawianych problemów,
− student posiada umiejętność systematycznej pracy.
Kompetencje społeczne:
− student rozumie specyfikę badań literaturoznawczych,
− student odczuwa współodpowiedzialność za zachowanie europejskiego dziedzictwa kulturowego i literackiego,
− student ma świadomość wkładu kultury rosyjskiej w dziedzictwo kulturowe Europy,
− student ma świadomość znaczenia i roli literatury w funkcjonowaniu państwa,
− student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania,
− student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz odczuwa potrzebę dalszego uczenia się,
− student ma świadomość współodpowiedzialności za rozwój czytelnictwa i potrzebę rozwijania własnych zainteresowań czytelniczych.
|