| Literatura: |
Materiały własne przygotowane przez prowadzącego na podstawie następujących podręczników i zeszytów ćwiczeń:
1) Escoufier D., Gomy C., Minh K. T., Communication progressive du français - Niveau débutant complet (A1.1), CLE International, Paris, 2018
2) Gallier T., Pratique vocabulaire A1/A2, CLE International, Paris, 2019
3) Glaud L., Lannier M., Loiseau Y, Grammaire essentielle du français, niveau A1/A2, Les Éditions Didier, Paris, 2015
4) Hirschsprung N., Tricot T., Cosmopolite 1, Hachette, 2020
5) Grégoire M, Kostucki A., Grammaire progressive du français - Niveau débutant complet, CLE International, Paris, 2017
6) Grégoire M, Merlo G., Grammaire progressive du français - Niveau débutant, CLE International, Paris, 1997
7) Miquel C., Vite et bien 1, A1/A2, Cle International, 2018
8) Miquel C., Vocabulaire progressif du français - Niveau débutant (A1), CLE International, Paris, 2017
9) Spérandio C., Edito A1, Didier, 2022
10) Vocabulaire progressif du français - Niveau débutant complet (A1.1), ouvrage collectif, CLE International, Paris, 2017
|
| Efekty uczenia się: |
Absolwent potrafi:
K_U11 - posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego po ukończeniu całego cyklu studiów
Po pierwszym roku nauki student potrafi (poziom A2):
- zidentyfikować temat rozmowy, jeżeli jest ona prowadzona powoli a wymowa rozmówców staranna
- wychwycić sens krótkiej wiadomości, jeżeli jest ona krótka prosta i klarowna
- zrozumieć ogólny sens nagrań, które dotyczą prostych i przewidywalnych tematów
- opisać w prosty sposób ludzi, miejsca i przedmioty
- mówić o swoich przyzwyczajeniach
- mówić o swoich preferencjach
- zidentyfikować najważniejsze informacje w prostych tekstach
- zrozumieć opis minionych wydarzeń
- zrozumieć proste i krótkie teksty zawierające popularne słowa oraz internacjonalizmy
- opisać wydarzenie z przeszłości
- napisać prostą biografię
|
| Zakres tematów: |
1) Podstawowe informacje o sobie i innych (dane osobowe, narodowość, zawód, data urodzenia, adres, etc.);
2) Zakupy i usługi, produkty spożywcze, restauracja;
3) Funkcjonowanie w życiu codziennym: plan dnia, akceptacja / odmowa zaproszenia, pozyskiwanie i podawanie informacji;
4) Zainteresowania i czas wolny;
5) Rodzina;
6) Codzienna rutyna, prace domowe;
7) Podróże, lokalizacja, transport; wskazywanie drogi;
8) Zabytki, kultura Francji;
9) Biografia;
10) Opis osoby: wygląd,, charakter.
|