Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

(C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-SZD-DSW-C-ChM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)
Jednostka: Uniwersytet Warszawski
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

10 godzin.

Zajęcia będą się odbywać w trybie on line. W zależności od liczby zapisanych uczestników będziemy wykorzystywać albo narzędzia z pakietu GSuite albo Zoom. Ostateczna informacja zostanie podana po zakończeniu zapisów.

stosowane metody dydaktyczne

Dyskusja,praca w grupach.

Pełny opis:

Celem warsztatów jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami.

Nasze zajęcia rozpoczniemy od rozważań, czym jest Student Centered Learning (SCL) i jak założenia SCL można realizować w praktyce. Będziemy rozmawiać na temat efektów uczenia się – docelowych i cząstkowych, wynikających z programu studiów konkretnego kierunku. Podczas kolejnych spotkań koncentrować się będziemy na kwestiach związanych z planowaniem/projektowaniem zajęć – poczynając od wyboru treści, poprzez wybór metod pracy, a na zagadnieniach związanych z weryfikacją efektów kształcenia, oceną pracy studentów i informacją zwrotną skończywszy. Porozmawiamy o punktach ECTS i obliczaniu nakładu pracy studentów. Połączymy to z dyskusją na temat sylabusa i jego miejsca w dydaktyce akademickiej.Jaką rolę wyznaczają sylabusowi przepisy ogólnouniwersyteckie (Regulamin studiów), jak jest ona wypełniana. Będziemy analizować konstrukcję sylabusa, przygotowując się do samodzielnego opracowania własnego.

Literatura:

 http://ehea.info/page-student-centred-learning

 Regulamin Studiów UW

 Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (fragmenty)

 rozporządzenieMNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów (fragmenty):http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

Doktorant/Doktorantka:

• Zna założenia Student Centered Learning (SCL).

• Rozumie wagę dobrze określonych efektów uczenia się dla procesu dydaktycznego.

• Rozumie znaczenie dobrze skonstruowanego sylabusa w praktyce dydaktycznej.

W zakresie umiejętności:

Doktorant/Doktorantka:

• Potrafi wskazać przykłady realizowania zasad SCL na zajęciach.

• Potrafi prawidłowo sformułować efekty uczenia się – tak, by były możliwe do osiągnięcia w zakładanej formule zajęć;

• Potrafi dobrać formę zajęć, metody dydaktyczne i metody weryfikacji adekwatne do zakładanych efektów uczenia się;

• Potrafi prawidłowo oszacować nakład pracy studenta wyrażony w pkt ECTS.

• Potrafi przygotować sylabus własnych zajęć.

W zakresie kompetencji społecznych:

Doktorant/Doktorantka:

• Rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia własnych kompetencji dydaktycznych;

• Projektuje działania związane z podnoszeniem własnych kompetencji dydaktycznych

Metody i kryteria oceniania:

opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu

Jednym z kluczowych warunków zaliczenia zajęć jest odpowiednia frekwencja – udział w co najmniej czterech spotkaniach. Akceptuję jedną nieobecność bez konieczności usprawiedliwiania i zaliczania.

zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)

Przy zaliczeniu zajęć będę brała pod uwagę trzy komponenty: a) wymagana frekwencja (warunek formalny); b) merytoryczny udział w dyskusji podczas kolejnych spotkań c) przygotowanie własnego sylabusa.

metody weryfikacji efektów uczenia się

Bieżącaweryfikacja efektów uczenia się oraz przygotowanie sylabusa własnych zajęć.

kryteria oceniania

Zajęcia kończą się zaliczeniem bez oceny. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest spełnienie wymagań wymienionych w punkcie zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)