(C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-SZD-DSW-C-ChM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | (C) Dydaktyka Szkoły Wyższej (warsztat) |
Jednostka: | Uniwersytet Warszawski |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
10 godzin. Zajęcia będą się odbywać w trybie on line. W zależności od liczby zapisanych uczestników będziemy wykorzystywać albo narzędzia z pakietu GSuite albo Zoom. Ostateczna informacja zostanie podana po zakończeniu zapisów. stosowane metody dydaktyczne Dyskusja,praca w grupach. |
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest wsparcie doktorantek i doktorantów w przygotowaniu do samodzielnego prowadzenia zajęć, w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy dydaktycznej ze studentami. Nasze zajęcia rozpoczniemy od rozważań, czym jest Student Centered Learning (SCL) i jak założenia SCL można realizować w praktyce. Będziemy rozmawiać na temat efektów uczenia się – docelowych i cząstkowych, wynikających z programu studiów konkretnego kierunku. Podczas kolejnych spotkań koncentrować się będziemy na kwestiach związanych z planowaniem/projektowaniem zajęć – poczynając od wyboru treści, poprzez wybór metod pracy, a na zagadnieniach związanych z weryfikacją efektów kształcenia, oceną pracy studentów i informacją zwrotną skończywszy. Porozmawiamy o punktach ECTS i obliczaniu nakładu pracy studentów. Połączymy to z dyskusją na temat sylabusa i jego miejsca w dydaktyce akademickiej.Jaką rolę wyznaczają sylabusowi przepisy ogólnouniwersyteckie (Regulamin studiów), jak jest ona wypełniana. Będziemy analizować konstrukcję sylabusa, przygotowując się do samodzielnego opracowania własnego. |
Literatura: |
http://ehea.info/page-student-centred-learning Regulamin Studiów UW Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (fragmenty) rozporządzenieMNiSW z 27 IX 2018 r. w sprawie studiów (fragmenty):http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001861/O/D20181861.pdf |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: Doktorant/Doktorantka: • Zna założenia Student Centered Learning (SCL). • Rozumie wagę dobrze określonych efektów uczenia się dla procesu dydaktycznego. • Rozumie znaczenie dobrze skonstruowanego sylabusa w praktyce dydaktycznej. W zakresie umiejętności: Doktorant/Doktorantka: • Potrafi wskazać przykłady realizowania zasad SCL na zajęciach. • Potrafi prawidłowo sformułować efekty uczenia się – tak, by były możliwe do osiągnięcia w zakładanej formule zajęć; • Potrafi dobrać formę zajęć, metody dydaktyczne i metody weryfikacji adekwatne do zakładanych efektów uczenia się; • Potrafi prawidłowo oszacować nakład pracy studenta wyrażony w pkt ECTS. • Potrafi przygotować sylabus własnych zajęć. W zakresie kompetencji społecznych: Doktorant/Doktorantka: • Rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia własnych kompetencji dydaktycznych; • Projektuje działania związane z podnoszeniem własnych kompetencji dydaktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu Jednym z kluczowych warunków zaliczenia zajęć jest odpowiednia frekwencja – udział w co najmniej czterech spotkaniach. Akceptuję jedną nieobecność bez konieczności usprawiedliwiania i zaliczania. zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego) Przy zaliczeniu zajęć będę brała pod uwagę trzy komponenty: a) wymagana frekwencja (warunek formalny); b) merytoryczny udział w dyskusji podczas kolejnych spotkań c) przygotowanie własnego sylabusa. metody weryfikacji efektów uczenia się Bieżącaweryfikacja efektów uczenia się oraz przygotowanie sylabusa własnych zajęć. kryteria oceniania Zajęcia kończą się zaliczeniem bez oceny. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest spełnienie wymagań wymienionych w punkcie zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.