Językoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy - 4 godz. - POL
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-SZD-WM-JEZ-4-PL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Językoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy - 4 godz. - POL |
Jednostka: | Wydział Polonistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest zaznajomienie słuchaczy z następującymi zagadnieniami: dobór metody do składu grupy (grupy jednojęzyczne i wielojęzyczne) oraz trudności w pracy wynikające z różnych kompetencji językowych i znajomości innych języków, formy zajęć uniwersyteckich i ich specyfika (np. ćwiczenia, konwersatoria, wykłady, seminaria, zajęcia dla studentów jednego kierunku i zajęcia ogólnouniwersyteckie; zajęcia w sali i e-learning, zajęcia mieszane), budowanie sylabusów i ich rola w procesie nauczania i oceny efektów kształcenia, zasady konstruowania konspektów zajęć językoznawczych, różne sposoby weryfikacji efektów kształcenia, m.in. rozmowy zaliczeniowe, prace zaliczeniowe. |
Literatura: |
Ćwikliński A. (red.), 2014, Edukacja akademicka. Między oczekiwaniami a rzeczywistością, Poznań, s. 193-207, 267-275. Kruszewski K. (red.), 2012, Sztuka nauczania, t. 1., Warszawa, s. 54-108, 186-240. Schwartz D.L., Tsang J.M., Blair K.P. (red.), 2017, Jak się uczymy?, Warszawa, s. 274-286, 300-346, 380-392. Szczepaniak-Sobczyk L., 2018, E-learning w edukacji humanistycznej, Gdańsk, s. 95-110, 176-201. Wierzbicka A., 2019, Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej, Łódź. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Słuchacz zna i rozumie w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne różnych metod dydaktycznych stosowanych w nauczaniu przedmiotów językoznawczych oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu metodyki nauczania przedmiotów językoznawczych w szkole wyższej [P8S_WG.1]. Student zna i rozumie główne tendencje rozwojowe współczesnej metodyki nauczania przedmiotów językoznawczych w szkole wyższej [P8S_WG.2], a także zasady upowszechniania wyników działalności naukowej w formie zajęć prowadzonych dla studentów, kursów otwartych (tryb otwartego dostępu) [P8S_WG.4]. UMIEJĘTNOŚCI Słuchacz potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu metodyki nauczania w szkole wyższej do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów dydaktycznych dotyczących nauczania przedmiotów językoznawczych, w szczególności: definiować cel i przedmiot zajęć, określać efekty kształcenia, tworzyć konspekt zajęć; rozwijać metody, techniki i narzędzia dydaktyczne oraz twórczo je stosować; dobierać odpowiednie metody weryfikacji efektów kształcenia [P8S_UW.1]. Słuchacz potrafi również samodzielnie planować zajęcia językoznawcze lub ich cykle [P8S_UU.1] oraz realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi [P8S_UU.2]. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Słuchacz jest gotów do krytycznej oceny różnych metod dydaktycznych oraz metod sprawdzania efektów kształcenia, krytycznej oceny własnej działalności dydaktycznej, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. Jest też gotów wypełniać zobowiązania społeczne, które ciążą na badaczach [P8S_KO.1.]. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Udział w zajęciach 2. Wykonanie w terminie zadania zaliczeniowego dostępnego na platformie Kampus (COME) i uzyskanie wyniku pozytywnego (minimum 60% punktów możliwych do zdobycia). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Burkacka, Magdalena Zawisławska | |
Prowadzący grup: | Iwona Burkacka, Magdalena Zawisławska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest zaznajomienie słuchaczy z następującymi zagadnieniami: • dobór metody do składu grupy (grupy jednojęzyczne i wielojęzyczne) oraz trudności w pracy wynikające z różnych kompetencji językowych i znajomości innych języków, • formy zajęć uniwersyteckich i ich specyfika (np. ćwiczenia, konwersatoria, wykłady, seminaria, zajęcia dla studentów jednego kierunku i zajęcia ogólnouniwersyteckie; zajęcia w sali i e-learning, zajęcia mieszane), • budowanie sylabusów i ich rola w procesie nauczania i oceny efektów kształcenia, • zasady konstruowania konspektów zajęć językoznawczych, • różne sposoby weryfikacji efektów kształcenia, m.in. rozmowy zaliczeniowe, prace zaliczeniowe. |
|
Literatura: |
• Ćwikliński A. (red.), 2014, Edukacja akademicka. Między oczekiwaniami a rzeczywistością, Poznań, s. 193-207, 267-275. • Kruszewski K. (red.), 2012, Sztuka nauczania, t. 1., Warszawa, s. 54-108, 186-240. • Schwartz D.L., Tsang J.M., Blair K.P. (red.), 2017, Jak się uczymy?, Warszawa, s. 274-286, 300-346, 380-392. • Szczepaniak-Sobczyk L., 2018, E-learning w edukacji humanistycznej, Gdańsk, s. 95-110, 176-201. • Wierzbicka A., 2019, Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej, Łódź. |
|
Uwagi: |
zajęcia na platformie Kampus dostępne od 20 lutego 2023 r. do 20 marca 2023 roku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.