Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MKJO - Education for democracy and citizenship

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-KJO-35/EDC Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO - Education for democracy and citizenship
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem konwersatorium jest zapoznanie się z wybranymi tekstami w języku angielskim fragmentów esejów, publikacji i artykułów znaczących myślicieli różnych epok, w tym przedstawicieli nauk humanistycznych na temat demokracji, uczestnictwa społecznego, pojęcia obywatelstwa, odpowiedzialności, wartości moralnych, „tyranii” większości, pojęcia służby społecznej, różnic i nierówności społecznych.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem konwersatorium jest zapoznanie się z wybranymi tekstami w języku angielskim fragmentów esejów, publikacji i artykułów znaczących myślicieli różnych epok, na temat demokracji, uczestnictwa społecznego, pojęcia obywatelstwa, odpowiedzialności, wartości moralnych, tyranii większości, pojęcia służby społecznej, różnic i nierówności społecznych. Pośród analizowanych tekstów w tłumaczeniach wybranych tekstów przedstawionej antologii znajdą się wypowiedzi Johna Deweya, Thomasa Jeffersona, Hannah Arendt, Abrahama Lincolna, Martina Lutera Kinga, Jane Adam, Alexisa de Tocquevilla i in. Zadaniem zajęć będzie zrozumienie idei jakie chcieli przekazać autorzy, dowiedzenie się z tekstów oryginalnych ich przemyśleń na temat społeczeństwa, oraz krytyczna analiza ich podstawowych twierdzeń, a także dyskusja nad związkami edukacji do demokracji a pojęciami służby społecznej, obywatelstwa, uczestnictwa, niezbędnych umiejętności i wiedzy jakie warto by posiadał obywatel, roli edukacji.

Pełny opis:

Celem konwersatorium jest zapoznanie się z wybranymi tekstami w języku angielskim fragmentów esejów, publikacji i artykułów znaczących myślicieli różnych epok, na temat demokracji, uczestnictwa społecznego, pojęcia obywatelstwa, odpowiedzialności, wartości moralnych, tyranii większości, pojęcia służby społecznej, różnic i nierówności społecznych. Pośród analizowanych tekstów w tłumaczeniach wybranych tekstów przedstawionej antologii znajdą się wypowiedzi Johna Deweya, Thomasa Jeffersona, Hannah Arendt, Abrahama Lincolna, Martina Lutera Kinga, Jane Adam, Alexisa de Tocquevilla i in. Zadaniem zajęć będzie zrozumienie idei jakie chcieli przekazać autorzy, dowiedzenie się z tekstów oryginalnych ich przemyśleń na temat społeczeństwa, oraz krytyczna analiza ich podstawowych twierdzeń, a także dyskusja nad związkami edukacji do demokracji a pojęciami służby społecznej, obywatelstwa, uczestnictwa, niezbędnych umiejętności i wiedzy jakie warto by posiadał obywatel, roli edukacji.

Literatura:

Henry David Thoreau Civil Disobedience

John Dewey Democratic education

Jean-Jacques Rousseau The Social Contract

Hannah Arendt Public realm

Alexis de Tocqueville Unlimited Power of Majority In the US and its consequences

Martin Luter King Letters from Birmingham Jail

Jane Adams The Subtle Problems of Charity

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Studenci znają oryginalne teksty wybranych klasyków teorii demokracji,

2. Mają wiedzę o różnych podejściach do rozumienia demokracji w ujęciu ideałów i realizacji/przejawów działań demokratycznych na codzień

Umiejętności:

1. Porównują treści zawarte w tekstach o demokracji z rzeczywistością edukacyjną w Polsce i na świecie

2. Umieją analizować teksty oryginalne w języku angielskim

3. Umieją dyskutować o treściach zawartych w tekstach

4. pogłębią swoje kompetencje językowe i analityczne, tłumacząc teksty na język polski

5. Umieją krytycznie ustosunkowywać się do treści zawartych w tekstach (w języku obcym)

Postawy

1. Potrafią pracować w grupie przy opracowywaniu wypowiedzi o tekście

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach

Aktywność na zajęciach

Zaliczenie pisemne w postaci eseju w języku angielskim na temat treści wybranego tekstu klasyka demokracji omawianego na zajęciach (lub inny wybrany tekst przez studenta)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Naumiuk
Prowadzący grup: Agnieszka Naumiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.