Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MKJO - How to use psychology to improve efficiency at work in educational environment?

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-KJO-43/HUP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO - How to use psychology to improve efficiency at work in educational environment?
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Założenia (opisowo):

umiejętności komunikowania się w jęz. angielskim przynajmniej na poziomie B1


Skrócony opis:

Celem kursu jest poznanie wiedzy w zakresie procesów społecznych, emocjonalnych i poznawczych zaangażowanych w proces uczenia się w celu poprawy tego procesu. Zajęcia będą poświęcone metodom nauczania, procesowi instruktażowemu i analizie wyników nauczania

Pełny opis:

Celem kursu jest poznanie wiedzy w zakresie procesów społecznych, emocjonalnych i poznawczych zaangażowanych w proces uczenia się w celu poprawy tego procesu. Zajęcia będą poświęcone metodom nauczania, procesowi instruktażowemu i analizie wyników nauczania. Podczas zajęć będziemy dyskutować na tym jak przebiega i jak możemy poprawić proces uczenia się. Uporządkujemy błędne przekonania w tym obszarze, które uniemożliwiają uczniom osiągnięcie najlepszych rezultatów. Kurs obejmuje również praktyczne implikacje dla nauczania w klasie w zakresie wyboru skutecznych strategii instruktażowych, oceniania, motywowania wysiłku ucznia i projektowania indywidualnych planów edukacyjnych. Będziemy również zajmować się różnorodnymi czynnikami, które ułatwiają bądź ograniczają osiągnięcia szkolne, takimi jak np. status społeczny, academic resilience czy zmienne osobowościowe.

Literatura:

Ambrose, S.A., Bridges, J.A. (2010). How Learning Works: Seven Research-Based Principles for Smart Teaching. Jossey-Bass.

Hattie, J. (2008). Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. NY: Routledge.

Dumont, H., Istance, D. , Benavides, F. (2010). The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice. OECD Publications.

American Psychological Association (2015). Top 20 Principles from Psychology for PreK–12 Teaching and Learning. APA Publishing.

Efekty uczenia się:

wiedza w zakresie procesów społecznych, emocjonalnych i poznawczych zaangażowanych w proces uczenia

umiejętności dobierania skutecznych praktyk w celu podniesieni jakości procesu uczenia się

Metody i kryteria oceniania:

dyskusja, praca grupowa, prezentacja artykułu naukowego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń, Marek Smulczyk
Prowadzący grup: Marek Smulczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Smulczyk
Prowadzący grup: Marek Smulczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.