Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

KS - Projektowanie szkoleń

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS1-KS-PSz
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: KS - Projektowanie szkoleń
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne projektowanie oferty szkoleniowej oraz wykorzystywanie narzędzi ewaluacji szkoleń.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne przygotowywanie oferty szkoleniowej z uwzględnieniem formułowania celów szkolenia, projektowania programów i scenariuszy, przygotowywania modułów zajęć z wykorzystaniem efektywnych metod pracy z dorosłymi oraz projektowania podstawowych narzędzi ewaluacji szkoleń.

Literatura:

T.Boydell, M. Leary (2001): Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków

L. Rae (2003): Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków

P. Breamley (2001): Ocena efektywności szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Oficyna Ekonomiczna, Kraków

J.Rojewska (1994): Grupa bawi się i pracuje, cz. I, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław

J.Rojewska (2000): Grupa bawi się i pracuje, cz. II, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław

R.Żak, J.Matras, (2018): Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, Warszawa.

D.Tamblyn, S.Weiss (2013): Zbiór zabawnych gier szkoleniowych. Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa.

M. Czernecka, S. Łais, M. Hyla (2016): Projektowanie efektywnych szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student:

1. posiada uporządkowaną wiedzę na temat zasad projektowania i ewaluacji szkoleń

2. zna podstawową terminologię związaną z problematyka szkoleń

3. posiada wiedzę z zakresu diagnozowania potrzeb szkoleniowych

4. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie procesu szkoleniowego

5. posiada wiedzę na temat narzędzi do ewaluacji szkoleń

Umiejętności: student:

1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacji szkoleniowej

2. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin

3. potrafi krytycznie ocenić program szkolenia wymieniając jego zalety i mankamenty

4. potrafi przygotować procedurę realizacji przedsięwzięcia edukacyjnego w organizacji

5. potrafi adekwatnie dobrać podstawowe narzędzia ewaluacji

szkolenia

Kompetencje społeczne: student:

1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań szkoleniowych

2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem i oceną działań szkoleniowych

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie cyklicznie wykonywanych przez studentów zadań.

Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)