KS - Projektowanie szkoleń
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-KS-PSz |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | KS - Projektowanie szkoleń |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne projektowanie oferty szkoleniowej oraz wykorzystywanie narzędzi ewaluacji szkoleń. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne przygotowywanie oferty szkoleniowej z uwzględnieniem formułowania celów szkolenia, projektowania programów i scenariuszy, przygotowywania modułów zajęć z wykorzystaniem efektywnych metod pracy z dorosłymi oraz projektowania podstawowych narzędzi ewaluacji szkoleń. |
Literatura: |
T.Boydell, M. Leary (2001): Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków L. Rae (2003): Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków P. Breamley (2001): Ocena efektywności szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Oficyna Ekonomiczna, Kraków J.Rojewska (1994): Grupa bawi się i pracuje, cz. I, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław J.Rojewska (2000): Grupa bawi się i pracuje, cz. II, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wrocław R.Żak, J.Matras, (2018): Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, Warszawa. D.Tamblyn, S.Weiss (2013): Zbiór zabawnych gier szkoleniowych. Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa. M. Czernecka, S. Łais, M. Hyla (2016): Projektowanie efektywnych szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. posiada uporządkowaną wiedzę na temat zasad projektowania i ewaluacji szkoleń 2. zna podstawową terminologię związaną z problematyka szkoleń 3. posiada wiedzę z zakresu diagnozowania potrzeb szkoleniowych 4. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie procesu szkoleniowego 5. posiada wiedzę na temat narzędzi do ewaluacji szkoleń Umiejętności: student: 1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacji szkoleniowej 2. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin 3. potrafi krytycznie ocenić program szkolenia wymieniając jego zalety i mankamenty 4. potrafi przygotować procedurę realizacji przedsięwzięcia edukacyjnego w organizacji 5. potrafi adekwatnie dobrać podstawowe narzędzia ewaluacji szkolenia Kompetencje społeczne: student: 1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań szkoleniowych 2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem i oceną działań szkoleniowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie cyklicznie wykonywanych przez studentów zadań. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.