Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS3 - Trener w działaniu. Obserwacje, praktyki, doświadczenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS3-TKM-WS-T
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS3 - Trener w działaniu. Obserwacje, praktyki, doświadczenia
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali i w terenie

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu skonfrontowanie studenta z pracą trenera przez:

- spotkania z trenerami,

- obserwowanie pracy trenerów,

- podejmowanie działań o charakterze trenerskim,

- nabywanie nowych doświadczeń i umiejętności trenerskich w tym umiejętności autoanalizy, refleksji oraz krytyczno-strategicznego orientowania się w rzeczywistości szkoleniowej i rozwojowej

Pełny opis:

Ważnym aspektem przedmiotu jest nabywanie doświadczenia trenerskiego przez podejmowanie zadań polegających na, między innymi:

- dzieleniu się refleksją nad obserwowanymi (świadomymi i nieświadomymi) działaniami i zachowaniami trenerów,

- analizie specyfiki pracy trenera i jego środowiska (w tym wyzwań dostrzeganych w perspektywie przyszłości zawodu trenera wobec dynamicznych zmian kulturowo-społeczno-ekonomicznych),

- podejmowaniu prób dookreślania własnej wizji bycia trenerem,

- opracowaniu projektów rozwojowych w celu sensownego podnoszenia kwalifikacji zawodowych dostrzeganych w szerszym planie życiowym i rozwojowo-osobowościowym trenera.

Uczestnicy zajęć będą mieli okazję obserwować (w różnej formie, również zdalnej) pracę trenerów w firmach szkoleniowych i consultingowych, w domach kultury i innych instytucjach edukacji pozaformalnej lub w organizacjach pozarządowych i działach HR rozmaitych firm i placówek. Studenci będą mogli ponadto uczestniczyć w nieformalnych wydarzeniach edukacyjnych lub innego rodzaju (ważnych z punktu widzenia doświadczeń trenerskich):

- przedsięwzięciach instytucjonalnych (albo)

- indywidualnych inicjatywach o potencjale rozwojowym i trenerskim.

W zależności od preferencji osoby prowadzącej zajęcia w danym roku akademickim, studenci będą mogli współpracować w procesie grupowym lub podczas indywidualnych konsultacji trenersko-rozwojowych. Proszę zatem o uważne czytanie opisu przedmiotu w danym roku akademickim.

Efekty uczenia się:

P

Zajęcia mają na celu skonfrontowanie studenta z pracą trenera przez:

- spotkania z trenerami,

- obserwowanie pracy trenerów,

- podejmowanie działań o charakterze trenerskim,

- nabywanie nowych doświadczeń i umiejętności trenerskich w tym umiejętności autoanalizy, refleksji oraz krytyczno-strategicznego orientowania się w rzeczywistości szkoleniowej i rozwojowej

Pełny opis:

Ważnym aspektem przedmiotu jest nabywanie doświadczenia trenerskiego przez podejmowanie zadań polegających na, między innymi:

- dzieleniu się refleksją nad obserwowanymi (świadomymi i nieświadomymi) działaniami i zachowaniami trenerów,

- analizie specyfiki pracy trenera i jego środowiska (w tym wyzwań dostrzeganych w perspektywie przyszłości zawodu trenera wobec dynamicznych zmian kulturowo-społeczno-ekonomicznych),

- podejmowaniu prób dookreślania własnej wizji bycia trenerem,

- opracowaniu projektów rozwojowych w celu sensownego podnoszenia kwalifikacji zawodowych dostrzeganych w szerszym planie życiowym i rozwojowo-osobowościowym trenera.

Uczestnicy zajęć będą mieli okazję obserwować (w różnej formie, również zdalnej) pracę trenerów w firmach szkoleniowych i consultingowych, w domach kultury i innych instytucjach edukacji pozaformalnej lub w organizacjach pozarządowych i działach HR rozmaitych firm i placówek. Studenci będą mogli ponadto uczestniczyć w nieformalnych wydarzeniach edukacyjnych lub innego rodzaju (ważnych z punktu widzenia doświadczeń trenerskich):

- przedsięwzięciach instytucjonalnych (albo)

- indywidualnych inicjatywach o potencjale rozwojowym i trenerskim.

W zależności od preferencji osoby prowadzącej zajęcia w danym roku akademickim, studenci będą mogli współpracować w procesie grupowym lub podczas indywidualnych konsultacji trenersko-rozwojowych. Proszę zatem o uważne czytanie opisu przedmiotu w danym roku akademickim.

Literatura:

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy

Student:

- posiada wiedzę o realiach i możliwościach pracy na szeroko rozumianym rynku usług rozwojowych oraz w pionie personalnym różnych firm i instytucji;

- opisuje struktury i instytucje branżowe, posługując się adekwatną terminologią;

- posiada wiedzę na temat specyfiki pracy edukacyjnej z człowiekiem dorosłym;

- posiada wiedzę z zakresu samokształcenia i rozumie zależność między osobistym rozwojem i poczuciem satysfakcji życiowej a pracą trenera (szerzej: pracą andragoga).

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności

Student:

- potrafi realizować podstawowe trenerskie zadania zawodowe (również wykorzystując nowoczesne metody i narzędzia mające zastosowanie w prowadzeniu procesów edukacyjnych z ludźmi dorosłymi);

- umie prawidłowo formułować problemy związane z organizacją i realizacją procesów edukacyjnych;

- umie odróżnić osobiste blokady i ograniczenia od blokad i problemów nie związanych z jego osobistą kondycją psycho-fizyczną;

- wykorzystując wiedzę z zakresu andragogiki, potrafi rozwiązywać podstawowe problemy wyłaniające się w toku prowadzenia i organizowania procesu edukacyjno-rozwojowego;

- w aktywny sposób potrafi poruszać się na rynku zawodowym;

- potrafi zaplanować ścieżkę kariery trenerskiej w perspektywie własnego rozwoju osobistego i zwiększania życiowej satysfakcji

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w zajęciach, obecności oraz przygotowanej prezentacji (lub napisanego eseju) na wybrany temat związany z doświadczeniem bycia trenerem. Szczegółowe zasady zaliczenia zostaną ustalone na pierwszych zajęciach.

Praktyki zawodowe:

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dębska
Prowadzący grup: Małgorzata Przanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dębska
Prowadzący grup: Małgorzata Przanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Uwagi:

UWAGA nr 1: Student, jeżeli wyrazi takie życzenie, może uzyskać wcześniejsze zaliczenie przedmiotu na podstawie zaprezentowanej przed grupą prezentacji i wygłoszonej podczas zajęć prelekcji dotyczącej własnych doświadczeń w pracy trenera (lub pokrewnego zawodu) – o ile student przedłoży zaświadczenie o pracy w charakterze trenera (lub wykonywania pokrewnego zawodu). Zasady wcześniejszego zaliczenia lub zwolnienia z zajęć zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach.

UWAGA nr 2: Proszę wziąć pod uwagę, że ze względu na sytuacje pandemiczną, liczba odwiedzonych instytucji lub spotkań z trenerami będzie ograniczona i zmienna (zależna od możliwości organizowania praktyk w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego). A w związku z tym niektóre (lub wszystkie) zamierzone efekty kształcenia/uczenia się mogą zostać zrealizowane w podstawowym, minimalnym wymiarze.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)