Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS3 - Terapia pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS3a-EPiW-TP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS3 - Terapia pedagogiczna
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętność doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągniecia wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętność doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągniecia wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi.

Literatura:

J. Cieszyńska, Nauka czytania krok po kroku

J. Grabałowska, J. Mickiewicz, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – poradnik metodyczny

M. Frostig, G. Horne, Wzory i obrazki

J. Healey, Leworęczność – jak wychowywać ……

E. Kujawa, M. Kurzyna, Metoda 18 struktur wyrazowych

G. Krasowicz, Język, czytanie, dysleksja

Magnuska, T. Danielewicz, J. Koźmińska, Terapia dla dzieci dyslektycznych i znerwicowanych

C. Zakrzewska, trudności w czytaniu i pisaniu – poradnik metodyczny

Efekty uczenia się:

Student zna metody, techniki i programy terapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi w czytaniu i pisaniu oraz zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznych. Umie dobierać metody terapii do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci . Potrafi modyfikować programy zależnie od warunków terapeutycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Oceny na podstawie prac pisemnych związanych bezpośrednio z omawianymi programami. Średnia z 3 – 4 prac jest podstawą wpisu zaliczającego przedmiot.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)