Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MTP - Pedagogika specjalna - konwersatorium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MTP-PSP-K1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MTP - Pedagogika specjalna - konwersatorium
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia:

lektura monograficzna
w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy na temat podstaw pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem działów szczegółowych pedagogiki specjalnej.

Ponadto zajęcia służą kształtowaniu umiejętności analizy tekstów, wyszukiwania informacji i ich krytycznego oceniania, argumentowania tez za pomocą faktów i teorii naukowych, a także prezentowania wiedzy.

Pełny opis:

1. Niepełnosprawność intelektualna (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

2. Spektrum Zaburzeń Autystycznych (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

3. Npełnosprawność słuchowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

4.Npełnosprawność wzrokowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

5. Trudności w uczeniu się (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

6. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

7. Mózgowe porażenie dziecięce (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

8. Inne niepełnosprawności ruchowe (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

9. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).

10. System kształcenia specjalnego w Polsce - tendencje i uwarunkowania rozwoju, ocena jakości systemu na tle porownawczym.

11. Aktywność artystyczna osób z niepełnosprawnością jako środek rehabilitacji i poprawy jakości życia.

Literatura:

1. Smith, D. D. (2011). Pedagogika specjalna. Warszawa: PWN T. ! i 2.

2. Chrzanowska, I. (). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: PWN.

3. Mitchell, D. (2016). Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk: Harmonia.

4. Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN.

Metody i kryteria oceniania:

1. Moderowanie dyskusji na jednych zajęciach

2. Udział aktywny w dyskusjach na zajęciach

3. Kolokwium pisemne - pięć pytań. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na co najmniej cztery pytania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Naumiuk
Prowadzący grup: Grzegorz Szumski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Uwagi:

Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.