Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MKJO-Migration as a challange for education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NU-KJO-MI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO-Migration as a challange for education
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem migracji międzynarodowych w kontekście wyzwań edukacyjnych jakie niosą ze sobą na podstawie angielskojęzycznych tekstów i filmów. Podczas zajęć student poznają najnowsze procesy migracyjne, ich przyczyny i skutki, dowiedzą się w jaki sposób pracować z migrantami - dziećmi i dorosłymi - w systemie edukacji formalnej jak i pozaformalnej.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem migracji międzynarodowych w kontekście wyzwań edukacyjnych jakie niosą ze sobą. Podczas zajęć student poznają najnowsze process migracyjne, ich przyczyny i skutki, dowiedzą się w jaki sposób pracować z migrantami - dziećmi i dorosłymi - w systemie edukacji formalnej jak i pozaformalnej.

Podczas zajęć będziemy czytać najnowsze teksty w j. angielskim dotyczące migracji i jej kontekstów jak również oglądać filmy dotyczące tej tematyki. Poruszymy takie zagadnienia jak:

- najnowsze migracje międzynarodowe

- kryzys uchodźczy

- społeczeństwo wielokulturowe i multikulturalizm

- zagrożenie terroryzmem

- integracja imigrantów

- wielokulturowa szkoła

- obywatelstwo a migracje

Literatura:

Podczas zajęć będziemy czytać m.in:

- UN (2015) Trends in international migration, 2015;

- Banks James (1998) Educating Citizens in a Multicultural Society, Teachers College Press

- Alsubaie Merfat (2015) Examples of Current Issues in the Multicultural Classroom. Journal of Education and Practice

oraz oglądać m.in.:

- Syria: The World's Largest Refugee Crisis - Full Episode

- Refugee Crisis: A Snapchat documentary - BBC News

- Why Do People Become Islamic Extremists?

- Counter Radicalisation of Youth | Prashan de Visser | TEDxUND

- Andrew Klavan: Multiculturalism Explained

- Multiculturalism in the Modern World: Jen Holladay at TEDxDenverTeachers

Efekty uczenia się:

Studenci:

- znają i rozumieją procesy migracyjne

- znają i posługują się terminologią dotyczącą zajęć w języku angielskim

- potrafią streszcza w języku angielskim informacje, wyniki badań naukowych, opinie i argumenty autora, zawarte w tekście naukowym, artykule opublikowanym w czasopiśmie fachowym lub innych źródłach

- potrafią przygotować i przedstawić w języku angielskim prezentację dotyczącą wybranych zganień związanych z migracjami

- prezentują postawę otwartości w stosunku do Innego

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- prezentacja w języku angielskim dotycząca jednego z tematów poruszanych na zajęciach

- prezentacja w języku angielskim dotycząca jednego z tematów poruszanych na zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)