Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MKJO-Migration as a challange for education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NU-KJO-MI Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO-Migration as a challange for education
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem migracji międzynarodowych w kontekście wyzwań edukacyjnych jakie niosą ze sobą na podstawie angielskojęzycznych tekstów i filmów. Podczas zajęć student poznają najnowsze procesy migracyjne, ich przyczyny i skutki, dowiedzą się w jaki sposób pracować z migrantami - dziećmi i dorosłymi - w systemie edukacji formalnej jak i pozaformalnej.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem migracji międzynarodowych w kontekście wyzwań edukacyjnych jakie niosą ze sobą. Podczas zajęć student poznają najnowsze process migracyjne, ich przyczyny i skutki, dowiedzą się w jaki sposób pracować z migrantami - dziećmi i dorosłymi - w systemie edukacji formalnej jak i pozaformalnej.

Podczas zajęć będziemy czytać najnowsze teksty w j. angielskim dotyczące migracji i jej kontekstów jak również oglądać filmy dotyczące tej tematyki. Poruszymy takie zagadnienia jak:

- najnowsze migracje międzynarodowe

- kryzys uchodźczy

- społeczeństwo wielokulturowe i multikulturalizm

- zagrożenie terroryzmem

- integracja imigrantów

- wielokulturowa szkoła

- obywatelstwo a migracje

Literatura:

Podczas zajęć będziemy czytać m.in:

- UN (2015) Trends in international migration, 2015;

- Banks James (1998) Educating Citizens in a Multicultural Society, Teachers College Press

- Alsubaie Merfat (2015) Examples of Current Issues in the Multicultural Classroom. Journal of Education and Practice

oraz oglądać m.in.:

- Syria: The World's Largest Refugee Crisis - Full Episode

- Refugee Crisis: A Snapchat documentary - BBC News

- Why Do People Become Islamic Extremists?

- Counter Radicalisation of Youth | Prashan de Visser | TEDxUND

- Andrew Klavan: Multiculturalism Explained

- Multiculturalism in the Modern World: Jen Holladay at TEDxDenverTeachers

Efekty uczenia się:

Studenci:

- znają i rozumieją procesy migracyjne

- znają i posługują się terminologią dotyczącą zajęć w języku angielskim

- potrafią streszcza w języku angielskim informacje, wyniki badań naukowych, opinie i argumenty autora, zawarte w tekście naukowym, artykule opublikowanym w czasopiśmie fachowym lub innych źródłach

- potrafią przygotować i przedstawić w języku angielskim prezentację dotyczącą wybranych zganień związanych z migracjami

- prezentują postawę otwartości w stosunku do Innego

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- prezentacja w języku angielskim dotycząca jednego z tematów poruszanych na zajęciach

- prezentacja w języku angielskim dotycząca jednego z tematów poruszanych na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: Marta Pietrusińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: Marta Pietrusińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.