Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Humanistyczne aspekty edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NUSM1-GOD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Humanistyczne aspekty edukacji
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium skierowane jest do osób, pragnących prowadzić poszukiwania badawcze w obszarze humanistyki. W ramach seminarium studenci przygotowują się do napisania rozprawy magisterskiej oraz poznają swoistość pracy nad rozprawą o charakterze humanistycznym.

Pełny opis:

Problematyka seminarium dotyczy humanistycznych aspektów kształcenia i wychowania, wśród omawianych zagadnień znajdą się między innymi:

Związki kształcenia i wychowania z kulturą.

Kondycja człowieka, interpretowana w perspektywie współczesnej myśli humanistycznej.

Myśl pedagogiczna i jej związek z praktyką edukacyjną.

Literatura i filozofia jako pola poszukiwań pedagogicznych.

Literatura:

Literatura:

J. Tischner, Myślenie w żywiole piękna

P. Ricoeur, Filozofia osoby

H.-G. Gadamer, Teoria, etyka, edukacja

Literatura zostanie uzgodniona z uczestnikami seminarium i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z seminarzystów.

Efekty uczenia się:

po ukończeniu kursu student:

- umie określić tematykę, którą podejmie w przygotowywanej przez siebie rozprawie magisterskiej.

- umie sformułować zarys rozprawy magisterskiej

- zna różne podejścia badawcze w ramach humanistycznie rozumianej pedagogiki

- analizuje i interpretuje wybrane teksty z zakresu pedagogiki

Metody i kryteria oceniania:

Ocena udziału studenta w zajęciach, a także przygotowanej koncepcji i konspektu rozprawy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)