Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Humanistyczne aspekty edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NUSM1-GOD Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Humanistyczne aspekty edukacji
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium skierowane jest do osób, pragnących prowadzić poszukiwania badawcze w obszarze humanistyki. W ramach seminarium studenci przygotowują się do napisania rozprawy magisterskiej oraz poznają swoistość pracy nad rozprawą o charakterze humanistycznym.

Pełny opis:

Problematyka seminarium dotyczy humanistycznych aspektów kształcenia i wychowania, wśród omawianych zagadnień znajdą się między innymi:

Związki kształcenia i wychowania z kulturą.

Kondycja człowieka, interpretowana w perspektywie współczesnej myśli humanistycznej.

Myśl pedagogiczna i jej związek z praktyką edukacyjną.

Literatura i filozofia jako pola poszukiwań pedagogicznych.

Literatura:

Literatura:

J. Tischner, Myślenie w żywiole piękna

P. Ricoeur, Filozofia osoby

H.-G. Gadamer, Teoria, etyka, edukacja

Literatura zostanie uzgodniona z uczestnikami seminarium i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z seminarzystów.

Efekty uczenia się:

po ukończeniu kursu student:

- umie określić tematykę, którą podejmie w przygotowywanej przez siebie rozprawie magisterskiej.

- umie sformułować zarys rozprawy magisterskiej

- zna różne podejścia badawcze w ramach humanistycznie rozumianej pedagogiki

- analizuje i interpretuje wybrane teksty z zakresu pedagogiki

Metody i kryteria oceniania:

Ocena udziału studenta w zajęciach, a także przygotowanej koncepcji i konspektu rozprawy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium magisterskie, 32 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: Rafał Godoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium skierowane jest do osób, pragnących prowadzić poszukiwania badawcze w obszarze humanistyki. W ramach seminarium studenci przygotowują się do napisania rozprawy magisterskiej oraz poznają swoistość pracy nad rozprawą o charakterze humanistycznym.

Pełny opis:

Problematyka seminarium dotyczy humanistycznych aspektów kształcenia i wychowania, wśród omawianych zagadnień znajdą się między innymi:

Związki kształcenia i wychowania z kulturą.

Kondycja człowieka, interpretowana w perspektywie współczesnej myśli humanistycznej.

Myśl pedagogiczna i jej związek z praktyką edukacyjną.

Literatura i filozofia jako pola poszukiwań pedagogicznych.

Literatura:

Literatura:

J. Tischner, Myślenie w żywiole piękna

P. Ricoeur, Filozofia osoby

H.-G. Gadamer, Teoria, etyka, edukacja

Literatura zostanie uzgodniona z uczestnikami seminarium i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z seminarzystów.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2019-10-01 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium magisterskie, 32 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: Rafał Godoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Seminarium skierowane jest do osób, pragnących prowadzić poszukiwania badawcze w obszarze humanistyki. W ramach seminarium studenci przygotowują się do napisania rozprawy magisterskiej oraz poznają swoistość pracy nad rozprawą o charakterze humanistycznym.

Pełny opis:

Problematyka seminarium dotyczy humanistycznych aspektów kształcenia i wychowania, wśród omawianych zagadnień znajdą się między innymi:

Związki kształcenia i wychowania z kulturą.

Kondycja człowieka, interpretowana w perspektywie współczesnej myśli humanistycznej.

Myśl pedagogiczna i jej związek z praktyką edukacyjną.

Literatura i filozofia jako pola poszukiwań pedagogicznych.

Literatura:

Literatura:

J. Tischner, Myślenie w żywiole piękna

P. Ricoeur, Filozofia osoby

H.-G. Gadamer, Teoria, etyka, edukacja

Literatura zostanie uzgodniona z uczestnikami seminarium i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z seminarzystów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.