Humanistyczne aspekty edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NUSM1-GOD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Humanistyczne aspekty edukacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Seminarium skierowane jest do osób, pragnących prowadzić poszukiwania badawcze w obszarze humanistyki. W ramach seminarium studenci przygotowują się do napisania rozprawy magisterskiej oraz poznają swoistość pracy nad rozprawą o charakterze humanistycznym. |
Pełny opis: |
Problematyka seminarium dotyczy humanistycznych aspektów kształcenia i wychowania, wśród omawianych zagadnień znajdą się między innymi: Związki kształcenia i wychowania z kulturą. Kondycja człowieka, interpretowana w perspektywie współczesnej myśli humanistycznej. Myśl pedagogiczna i jej związek z praktyką edukacyjną. Literatura i filozofia jako pola poszukiwań pedagogicznych. |
Literatura: |
Literatura: J. Tischner, Myślenie w żywiole piękna P. Ricoeur, Filozofia osoby H.-G. Gadamer, Teoria, etyka, edukacja Literatura zostanie uzgodniona z uczestnikami seminarium i dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z seminarzystów. |
Efekty uczenia się: |
po ukończeniu kursu student: - umie określić tematykę, którą podejmie w przygotowywanej przez siebie rozprawie magisterskiej. - umie sformułować zarys rozprawy magisterskiej - zna różne podejścia badawcze w ramach humanistycznie rozumianej pedagogiki - analizuje i interpretuje wybrane teksty z zakresu pedagogiki |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena udziału studenta w zajęciach, a także przygotowanej koncepcji i konspektu rozprawy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.