Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rodzina i szkoła wobec wyzwań współczesności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NUSM2-ZIEL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rodzina i szkoła wobec wyzwań współczesności
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Problematyka seminarium dotyczy współczesnych problemów wychowania w rodzinie i instytucjach, w szczególności w szkole. oraz zmian społecznych i kulturowych, które mają związek z wychowaniem, Preferowane są następujące grupy zagadnień:

1. problemy współczesnej rodziny, przemiany rodziny, konflikty rodzinne i ich związek z socjalizacją dzieci i młodzieży, rodzina a inne środowiska socjalizacyjne

2. wychowanie w szkole, relacje między nauczycielami , rodzicami, uczniami

3. przemiany systemu oświaty i ich kontekst cywilizacyjny, ocena reform oświatowych

Pełny opis:

Problematyka seminarium dotyczy współczesnych problemów wychowania w rodzinie i instytucjach, w szczególności w szkole. oraz zmian społecznych i kulturowych, które mają związek z wychowaniem, Preferowane są następujące grupy zagadnień:

1. problemy współczesnej rodziny, przemiany rodziny, konflikty rodzinne i ich związek z socjalizacją dzieci i młodzieży, rodzina a inne środowiska socjalizacyjne;

2. wychowanie w szkole, relacje między nauczycielami , rodzicami, uczniami;

3. przemiany systemu oświaty i ich kontekst cywilizacyjny, ocena reform oświatowych.

Tematyka zajęć wiąże się z zainteresowaniami studentów i wyborem problemów pracy magisterskiej. Literatura jest wybierana w związku z tematyka prac magisterskich. Obowiązkowa pozycja z zakresu metodologii, to: wybrane rozdziały książki E. Babbiego - Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa, 2009. Lektura ma przygotować studentów do zaplanowania i przeprowadzenia badań do pracy magisterskiej

Literatura:

Obowiązkowa pozycja z zakresu metodologii, to: wybrane rozdziały książki E. Babbiego - Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa, 2009. Lektura ma przygotować studentów do zaplanowania i przeprowadzenia badań do pracy magisterskiej. Pozostałe pozycje do uzgodnienia w zależności od tematu pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena na podstawie aktywności podczas seminaroum i postepów w przygotowywaniu pracy magisterskiej

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 32 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Zielińska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 32 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Zielińska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)