Wychowawcze i etyczne problemy zachowań seksualnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-OSM/24/2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.905
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowawcze i etyczne problemy zachowań seksualnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla osób zainteresowanych pedagogiką seksualną oraz zagadnieniem ludzkiej seksualności w różnych etapach życia. W trakcie seminarium poruszone zostaną m.in. tematy: zdrowie seksualne i reprodukcyjne, pedagogika seksualna, metodologiczne i psychologiczne aspekty badań nad seksualnością ludzką, przemiany obyczajowe młodzieży, przemoc seksualna, psychospołeczne uwarunkowania zachowań seksualnych, seksualność osób niepełnosprawnych, profilaktyka HIV/AIDS, prostytucja w Polsce, seks a Internet. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć przedstawiona zostanie podstawowa wiedza z zakresu seksuologii rozwojowej i społecznej, zgodnej z założeniami zdrowia seksualnego. Zapoznanie z informacjami dotyczącymi społecznych i kulturowych aspektów seksuologii. Ukazanie różnic kulturowych, uwarunkowań historycznych w postawach wobec seksualności. Przedstawienie determinantów społecznego rozwoju seksualności w cyklu życia człowieka. Prezentacja badań nad seksualnością człowieka, uwzględniające aspekt społeczny i kulturowy. Omówienie głównych założeń metodologii badań nad seksualnością człowieka z uwzględnieniem kwestii psychologicznych i etycznych. Tematy: -Zdrowie seksualne i reprodukcyjne -Pedagogika seksualna. -Szkoła a wychowanie seksualne. -Metodologiczne i psychologiczne aspekty badań nad seksualnością ludzką. -Przemiany obyczajowe młodzieży -Przemoc seksualna wobec dzieci. - Prostytucja i pornografia dziecięca. -Seksualność a społeczeństwo. -Erotyczny pejzaż Polski. -Psychospołeczne uwarunkowania zachowań seksualnych. -Seksualność osób niepełnosprawnych. -Psychospołeczne aspekty HIV/AIDS. -Prostytucja kobiet i mężczyzn. -Przemiany w obyczajowości seksualnej. Seks a Internet. |
Literatura: |
W trakcie zajęć przedstawiona zostanie podstawowa wiedza z zakresu seksuologii rozwojowej i społecznej, zgodnej z założeniami zdrowia seksualnego. Zapoznanie z informacjami dotyczącymi społecznych i kulturowych aspektów seksuologii. Ukazanie różnic kulturowych, uwarunkowań historycznych w postawach wobec seksualności. Przedstawienie determinantów społecznego rozwoju seksualności w cyklu życia człowieka. Prezentacja badań nad seksualnością człowieka, uwzględniające aspekt społeczny i kulturowy. Omówienie głównych założeń metodologii badań nad seksualnością człowieka z uwzględnieniem kwestii psychologicznych i etycznych. Tematy: -Zdrowie seksualne i reprodukcyjne -Pedagogika seksualna. -Szkoła a wychowanie seksualne. -Metodologiczne i psychologiczne aspekty badań nad seksualnością ludzką. -Przemiany obyczajowe młodzieży -Przemoc seksualna wobec dzieci. - Prostytucja i pornografia dziecięca. -Seksualność a społeczeństwo. -Erotyczny pejzaż Polski. -Psychospołeczne uwarunkowania zachowań seksualnych. -Seksualność osób niepełnosprawnych. -Psychospołeczne aspekty HIV/AIDS. -Prostytucja kobiet i mężczyzn. -Przemiany w obyczajowości seksualnej. Seks a Internet. |
Efekty uczenia się: |
Student będzie potrafił: WIEDZĘ 1.Posiadał podstawową wiedzy w zakresie społecznych i wychowawczych kwestii zachowań seksualnych człowieka. 2.Wykazywał się znajomością metodologii badań społecznych. 3.Posiadał wiedzę o edukacji seksualnej w różnych fazach życia człowieka. UMIEJĘTNOŚCI 1.Planować i realizować założenia metodologiczne pisania pracy magisterskiej. 2.Prowadzić badania z wykorzystaniem własnych lub/i innych opracowanych narzędzi badawczych. 3.Dokonywać obliczeń i interpretacji badań własnych. 4.Napisać pracę magisterską. POSTAWY 1.Rozumienie istoty znaczenia edukacji seksualnej w różnych fazach życia. 2.Redukować zachowania ryzykowne. Znaczenie programów profilaktycznych dla zmian zachowań człowieka. 3.Doceniać możliwość poznania podstaw metodyki pisania prac magisterskich. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obejmuje ocenianie cząstkowe po każdym wykonaniu zadania, którego celem końcowym jest napisanie pracy magisterskiej badawczej – stosowane kryterium to zaliczenie wykonania zadania lub niezaliczenie z możliwością poprawy Zaliczenie pierwszego roku seminarium: przygotowanie konspektu pracy, rozdziału teoretycznego i metodologicznego.Zaliczenie drugiego roku:III semestr – realizacja badań, analiza zebranego materiału badawczego. IV semestr – napisanie pracy i egzamin magisterski. |
Praktyki zawodowe: |
NIE |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Izdebski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Izdebski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Główny termin spotkań: poniedziałek rano, dla osób, które zdecydowanie w poniedziałek nie bedą mogły, dodatkowy termin konsultacji : wtorek 11.45. w semestrze zimowym: 24.10; 7 i 21.11; 5 i 19.12.2016 oraz 16.01. - poniedziałki, ewentualnie sąsiadujące ze wskazanymi poniedziałkami wtorki - po umówieniu z Panem Profesorem. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Izdebski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Główny termin spotkań: poniedziałek rano, dla osób, które zdecydowanie w poniedziałek nie bedą mogły, dodatkowy termin konsultacji : wtorek 11.45. w semestrze zimowym: 24.10; 7 i 21.11; 5 i 19.12.2016 oraz 16.01. - poniedziałki, ewentualnie sąsiadujące ze wskazanymi poniedziałkami wtorki - po umówieniu z Panem Profesorem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.