Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MKJO - Everyday life with new media - educational challenges

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-OTR/42/ELM Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO - Everyday life with new media - educational challenges
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Będziemy dyskutować o roli nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) w codziennym życiu dzieci i młodzieży (w rodzinie, w szkole, w kontaktach z rówieśnikami).

Pełny opis:

Podczas seminarium, będziemy dyskutować o roli nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) w codziennym życiu dzieci i młodzieży (w rodzinie, w szkole, w kontaktach z rówieśnikami). Studenci zapoznają się z najnowszym międzynarodowymi badaniami na temat wykorzystania nowych technologii przez dzieci i młodzież na całym świecie. Będziemy również oglądać fragmenty programów telewizyjnych i filmów, które ilustrują zjawiska nowej wszechobecności mediów we współczesnym społeczeństwie. Nacisk zostanie położony na następujące kwestie:

 Nowe pokolenie i nowe kultury: pokolenie internetu, cyfrowi tubylcy, Cyberdzieciaki, itp,

 Zmieniajace się środowisko mediów i codzienne życie współczesnych dzieci i młodzieży,

 Socjalizacja przez media i socjalizacja do korzystania z mediów - dorastanie i dojrzewanie online,

 Umiejętność korzystania z mediów i edukacja medialna - nowe wyzwania dla współczesnej edukacji.

Literatura:

1. Buckingham D. Beyond technology. Children’s learning in the age of digital culture, Cambridge and Malden: Polity Press, 2007.

2. Literacy for the 21st Century. An Overview & Orientation Guide To Media Literacy Education (2008); http://www.medialit.org/sites/default/files/01_MLKorientation.pdf.

3. Palfrey J., Gasser U., Born digital. Understanding the first generation of digital natives, New York: Basic Books 2008.

4. Prensky M., The Digital Game-Based Learning, 2001; this and many other articles available at: http://www.marcprensky.com.

5. Prensky M., Teaching digital natives, Thousand Oaks: Corwin 2010.

Efekty uczenia się:

Zna, rozumie i odpowiednio stosuje podstawowe terminy i definicje, takie jak: nowe media, pokolenie sieci/internetu, cyfrowi tubylcy, technologie mobilne, wirtualna społeczność, umiejętności korzystania z mediów itp,

 Czyta, rozumie i opracowuje teksty naukowe związane z tematyką seminarium,

 Zna wyniki oraz główne podejścia teoretyczne do badań użytkowania nowych mediów i jest w stanie zinterpretować i wyjaśnić mechanizmy funkcjonowania nowych mediów w społeczeństwie sieciowym,

 Prezentuje ustnie i pisemnie swoje opinie i poglądy na tematy omawiane za zajęciach.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie obecności, aktywnego uczestnictwa oraz:

1) przygotowania do zajęć np. przeczytanie zadanego tekstu,

2) przygotowanie prezentacji na wybrany z listy zagadnień temat. Studenci powinni przygotować prezentację a także pytania do dyskusji i streszczenia prezentacji dla całej grupy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Translatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń, Hanna Tomaszewska-Pękała
Prowadzący grup: Hanna Tomaszewska-Pękała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

Dodatkowa literatura:

Sheehy, K., & Holliman, A. (Eds.) (2018). Education and New Technologies: Perils and Promises for Learners. Routledge

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.