MKJO - Teacher education. Contemporary challenges
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-OTR-TECC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO - Teacher education. Contemporary challenges |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
W trakcie realizacji przedmiotu "Teacher Education. Contemporary Challenges" uwaga zostanie skupiona na najnowszych wynikach badań odnoszących się do problematyki edukacji nauczycieli. Edukacja nauczycieli będzie ukazana w jej szerokim znaczeniu i nie będzie ograniczana wyłącznie do kształcenia nauczycieli na uczelniach wyższych. Specjalna uwaga zostanie poświęcona rozwojowi zawodowemu nauczycieli i procesowi włączania nauczycieli do zawodu. Przedmiot pozwoli na stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju kompetencji językowych i analitycznych studentów - przyszłych nauczycieli. Kompetencje te stanowią podstawę w procesie przekładu różnych tekstów. Cele ogólne realizacji przedmiotu „Teacher Education. Contemporary challenges” są związane z rozwijaniem: - wiedzy na temat edukacji nauczycieli i jej współczesnych wyzwań, - kompetencji językowych i analitycznych, - kompetencji w zakresie tłumaczenia tekstów. |
Pełny opis: |
Translatorium skupia się na problematyce edukacji nauczycieli i jej wyzwań, w Polsce i wybranych krajach. Edukacja nauczycieli stanowi ważny obszar badań, zwłaszcza od czasu, gdy zaczęła być kwestionowana przez rządy europejskie i równocześnie zaczęto postrzegać edukację nauczycieli jako zasadniczy czynnik w doskonaleniu osiągnięć edukacyjnych uczniów. Translatorium pozwoli studentom na rozwijanie ich kompetencji językowych i analitycznych. Kompetencje te tworzą podstawę dla rozwijania zdolności tłumaczenia tekstów. W trakcie zajęć studenci będą pracować - indywidualnie i w grupach - z tekstami w języku angielskim. Szczególny nacisk zostanie położony na prowadzenie dyskusji wokół najbardziej powszechnych poglądów na temat edukacji nauczycieli i jej wyzwań, co sprzyjać będzie kształtowaniu wśród studentów umiejętności konstruowania uzasadnień dla własnych opinii. Dzięki translatorium studenci zyskają orientację w zakresie terminologii, która odgrywa zasadniczą rolę w rozważaniach nad edukacją nauczycieli oraz będą mieli możliwość nabycia wiedzy odnoszącej się do takich kwestii, jak: nauczyciel, profesja nauczycielska, kształcenie nauczycieli na poziomie studiów wyższych i doskonalenie zawodowe nauczycieli. W trakcie translatorium dyskusje będą się toczyły się wokół następujących tematów: 1. To be a teacher? 2. The importance of teaching profession. 3. Teaching profession in Europe and its dimensions. 4. Supporting the teaching profession in Europe – key actions. 5. Initial teacher education and support for beginning teachers: contemporary challenges. 6. Continuing professional development of teachers: contemporary challenges. 7. The future of teaching profession and teacher education. Translatorium sprzyjać będzie rozwijaniu zdolności w zakresie pracy w grupach i angażowania się we współpracę z innymi. Przyczyni się ono do rozwijania potrzeby uczenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych studentów i studentek, zwłaszcza przez rozwijanie biegłości językowej w zakresie problematyki edukacji nauczycieli i jej wyzwań. |
Literatura: |
1) European Commission/EACEA/Eurydice (2013) “Key Data on Teachers and School Leaders in Europe. Eurydice Report”. Luxembourg: Publications Office of the European Union. 2) European Commission (2013), “Supporting Teacher Competence Development for Better Learning Outcomes”, Strasbourg: European Union. 3) European Commission (2012), “Supporting the Teaching Professions for Better Learning Outcomes. Communication from the Commission Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes”. 4) “European Dimensions of Teacher Education – Similarities and Differences” (2011), M. Valenčič Zuljan and J. Vogrinc (Eds.), Ljubljana: Faculty of Education; Kranj: The National School of Leadership and Education. 5) MacBeath J. (2012), “Future of Teaching Profession”, Cambridge: University of Cambridge. 6) „Teachers’ Professional Development. Europe in International Comparison” (2010), J. Scheerens (ed.), Luxembourg: Office for Official Publications of the European Union. |
Efekty uczenia się: |
Student/-ka uzyska następujące efekty uczenia się: Wiedza − zyska orientację w zakresie terminologii, która odgrywa znaczącą rolę w rozważaniach na temat edukacji nauczycieli; − będzie mieć uporządkowaną wiedzę na temat nauczyciela, profesji nauczycielskiej oraz kształcenia nauczycieli i doskonalenia zawodowego nauczycieli w Polsce i w innych krajach. Umiejętności − rozwinie umiejętności w zakresie wydobycia i streszczenia głównych informacji z analizowanych tekstów; − będzie posiadać umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące edukacji nauczycieli i jej współczesnych wyzwań z wykorzystaniem dorobku pedagogiki, jak i polityki edukacyjnej. Kompetencje społeczne − rozwinie swoje zdolności w zakresie pracy w grupach i angażowania się we współpracę z innymi; − będzie dostrzegać potrzebę ciągłego uczenia się i rozwijania kompetencji zawodowych zwłaszcza przez pogłębianie biegłości językowej w zakresie problematyki edukacji nauczycieli i jej wyzwań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie zakładanych efektów kształcenia. Efekty te będą weryfikowane poprzez ocenę: 1) Uczestnictwa studenta/-ki w realizowanych zajęciach, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: (i) przygotowanie się do zajęć, (ii) aktywny udział w prowadzonych dyskusjach i w pracach nad tłumaczeniem tekstów, oraz (iii) aktywny udział w pracy grupowej dotyczącej wspólnego tłumaczenia i opracowywania streszczeń analizowanych tekstów. 2) Pracy pisemnej studenta/studentki na temat wybranych aspektów edukacji nauczycieli i jej wyzwań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.