Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi i depresją

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-DDZLD
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi i depresją
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie specyfiki pracy diagnostycznej z pacjentem dziecięcym/ adolescentem cierpiącym na zaburzenia emocjonalne i depresje. Omawiany będzie obraz kliniczny i mechanizm powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz różne metody stosowane w diagnozie

Literatura:

Albano A. M.; Chorpita B.F.; Barlow D. H. (2003) Childhood Anxiety Disorders. W: E.J. Mash, R.A. Barkley: Child Psychopathology. Second Edition , New York: Guildford Press, 279- 329.

Cicchetti D. Toth S.L. (1995), Developmental Psychopathology and Disorders of Affect W: D. Cicchetti, D.J.Cohen ( red.), Developmental Psychopathology. New York, JohnWiley& Sons s. 369 – 420.

Orwid M., Pietruszewski K. (1996) Psychiatria dzieci i młodzieży. Kraków: Collegium Medicum UJ.

Rola J. (2001) Depresja u dzieci. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls

Efekty uczenia się:

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Metody i kryteria oceniania:

Praca domowa

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)