Diagnoza dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi i depresją
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DDZLD |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi i depresją |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie specyfiki pracy diagnostycznej z pacjentem dziecięcym/ adolescentem cierpiącym na zaburzenia emocjonalne i depresje. Omawiany będzie obraz kliniczny i mechanizm powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz różne metody stosowane w diagnozie |
Literatura: |
Albano A. M.; Chorpita B.F.; Barlow D. H. (2003) Childhood Anxiety Disorders. W: E.J. Mash, R.A. Barkley: Child Psychopathology. Second Edition , New York: Guildford Press, 279- 329. Cicchetti D. Toth S.L. (1995), Developmental Psychopathology and Disorders of Affect W: D. Cicchetti, D.J.Cohen ( red.), Developmental Psychopathology. New York, JohnWiley& Sons s. 369 – 420. Orwid M., Pietruszewski K. (1996) Psychiatria dzieci i młodzieży. Kraków: Collegium Medicum UJ. Rola J. (2001) Depresja u dzieci. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca domowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.