Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia pamięci - podejście neuropsychologiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FO2-05
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia pamięci - podejście neuropsychologiczne
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety ogólnoakademickie
Psychologia Poznawcza
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia te są propozycją uzupełnienia obligatoryjnego wykładu z psychologii poznawczej.Omawiane na nich będą mózgowe mechanizmy pamięci,metody badania pamięci, zaburzenia pamięci związane z z uszkodzeniami różnych struktur mózgowych. Analizowane będą różne przypadki kliniczne uszkodzeń pamięci, jak również przypadki nadzwyczajnej pamięci.

Pełny opis:

Zajęcia te są propozycją uzupełnienia obligatoryjnego wykładu z psychologii poznawczej.Omawiane na nich będą mózgowe mechanizmy pamięci,metody badania pamięci, zaburzenia pamięci związane z z uszkodzeniami różnych struktur mózgowych. Analizowane będą różne przypadki kliniczne uszkodzeń pamięci, jak również przypadki nadzwyczajnej pamięci.

Literatura:

literatura obowiązkowa:

Kossut M.(1994) Mechanizmy plastyczności mózgu. W-wa PWN

HerzykA. Kądzielawa D.(red.1996) Zaburzenia w funkcjonowaniu człowieka. Lublin Wyd.UMCS

Herzyk A. Kądzielawa D.(red.1997) Związek mózg-zachowanie w ujęciu neuropsychologii klinicznej. Lublin Wyd.UMCS

Górska T. Grabowska A. Zagrodzka J (red.1997) Mózg a zachowanie W-wa PWN

Walsh K.(1998) Neuropsychologia kliniczna W-wa PWN

Łuria A.R.(1970) O pamięci która nie maiiiiia granic W-wa PWN

literatura uzupełniająca:

Squire L.R.(1984) The neuropsychology of memory.in: Marler P. Terrace H.S.(eds.) The biology of learning. Berlin Springer Verlag

McCarthy R.A. Warrington E.K. (1990) Cognitive neuropsychology. London Academic Press Incorporation

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)