Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metody badań marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-07 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Metody badań marketingowych
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zrozumienie na czym polega praca badacza marketingowego, jakie problemy są obszarem badań marketingowych oraz jakie metody są wykorzystywane w tego rodzaju badaniach.

W ramach zajęć zostaną omówione ilościowe (sondaże, eksperymenty) i jakościowe (IDI, FGI, diady, badania etnograficzne) metody badań marketingowych, narzędzia zbierania danych i obszary badawcze (badania segmentacyjne, badania marek i reklamy, testy produktów, badania satysfakcji i jakości obsługi.

Pełny opis:
Efekty uczenia się:

Wiedza. Słuchacze dowiedzą się jakie metody badawcze i metodologie są wykorzystywane w badaniach marketingowych. W ramach zajęć dowiedzą się jakie są podstawowe metody badań z punktu widzenia metodologii, sposobu zbierania danych, problemów marketingowych. Poznają również narzędzia pomiaru stosowane w badaniach marketingowych. Dowiedzą się jaka jest zasadnicza różnica między metodologią naukowych badań psychologicznych a metodologia badań marketingowych.

Umiejętności: formułowanie problemu badawczego, planowanie badań marketingowych (metodologia, narzędzia), analiza danych wtórnych i prezentacja wyników badań marketingowych i formułowania rekomendacji.

Kompetencje społeczne: umiejętność pracy w zespole.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sekścińska, Grażyna Wąsowicz-Kiryło
Prowadzący grup: Dominika Maison
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Celem zajęć jest zrozumienie na czym polega praca badacza marketingowego, jakie problemy są obszarem badań marketingowych oraz jakie metody są wykorzystywane w tego rodzaju badaniach.

Literatura:

Literatura

Na zajęcia 2: G.A. Churchil (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: PWN.

• Część I. Badania marketingowe, proces badań i definicja problemu (s. 17-126)

• Część III. Metody i formy zbierania danych (s. 249-292 – rozdział 6; 350-436 – rozdziały 8 i 9)

• Część IV. Projektowanie próby i zbieranie danych (s. 491-537 – rozdział 10; 569-610 – rozdział 12)

Na zajęcia 3: D.Maison (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. Warszawa: PWN.

• Rozdziały: 1, 2, 3, 8

Na zajęcia 4: K. Pawlikowska, D. Maison (2014). Polki. Spełnione Profesjonalistki, Rodzinne Panie Domu czy Obywatelki Świata. Warszawa: WUW.

• Rozdziały: 2, 3, 4

Maison D., Greszta M. (2014). Czy Polacy są gotowi na odpowiedzialny biznes? Segmentacja Polaków ze względu na postawy i zachowania wobec CSR. Handel Wewnętrzny. 4, 171-188.

Na zajęcia 5: K. Stasiuk, D. Maison (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

• Rozdział 2

D. Maison, A. Noga-Bogomilski (2007). Badania marketingowe od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.

• Rozdział 9 – badania reklamy

Na zajęcia 6: Stasiuk, D. Maison (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

• Rozdział 5 (5.1-5.3)

Na zajęcia 7: D. Maison, A. Noga-Bogomilski (2007). Badania marketingowe od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.

• Rozdział 12 – badania Mystery Shoping

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.