Basic didactic skills – effective teaching In higher education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-SZD-BDS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Basic didactic skills – effective teaching In higher education |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Pełny opis: |
Zmiana ról z ucznia na nauczyciela akademickiego wcale nie jest łatwa. Nauczanie na poziomie szkolnictwa wyższego jest wyjątkowym wyzwaniem. Podstawowa rola nauczyciela się nie zmienia – stwarza warunki do nauki, mając na uwadze, że jest to przecież aktywny proces. Nauczyciel akademicki powinien posiadać rozległą wiedzę, nie tylko w dziedzinie danego programu. Musi on być w stanie znaleźć właściwe podejście, aby planować, organizować i organizować zajęcia w najbardziej odpowiedni sposób z proponowanego przedmiotu. Musi motywować uczniów do samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów, aby stali się jego partnerami w poszukiwaniu prawdy naukowej. Przygotowanie do tej roli wymaga wiedzy teoretycznej: jak napisać dobry program nauczania, jak zaplanować zajęcia, jak motywować uczniów do aktywnego udziału w ćwiczeniach i seminariach, jak właściwie ocenić uzyskane efekty uczenia się, a także możliwości przekształcenia nabytej wiedzy w umiejętności praktyczne. |
Literatura: |
Atkins, M., Brown, G. (2002) Skuteczne nauczanie w szkolnictwie wyższym. Londyn: Routledge |
Efekty uczenia się: |
Wiedzy: Zna zasady tworzenia dobrego programu nauczania dla klas Będzie znał standardy etyczne nauczania Zna zasady oceny efektów uczenia się Umiejętności: Będzie mógł prowadzić zajęcia z ćwiczeń i seminariów Będzie on mógł skonstruować test oceniający efekty uczenia się |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.