Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Basic didactic skills – effective teaching In higher education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-SZD-BDS
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Basic didactic skills – effective teaching In higher education
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Tryb prowadzenia:

zdalnie

Pełny opis:

Zmiana ról z ucznia na nauczyciela akademickiego wcale nie jest łatwa. Nauczanie na poziomie szkolnictwa wyższego jest wyjątkowym wyzwaniem. Podstawowa rola nauczyciela się nie zmienia – stwarza warunki do nauki, mając na uwadze, że jest to przecież aktywny proces.

Nauczyciel akademicki powinien posiadać rozległą wiedzę, nie tylko w dziedzinie danego programu. Musi on być w stanie znaleźć właściwe podejście, aby planować, organizować i organizować zajęcia w najbardziej odpowiedni sposób z proponowanego przedmiotu. Musi motywować uczniów do samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów, aby stali się jego partnerami w poszukiwaniu prawdy naukowej.

Przygotowanie do tej roli wymaga wiedzy teoretycznej: jak napisać dobry program nauczania, jak zaplanować zajęcia, jak motywować uczniów do aktywnego udziału w ćwiczeniach i seminariach, jak właściwie ocenić uzyskane efekty uczenia się, a także możliwości przekształcenia nabytej wiedzy w umiejętności praktyczne.

Literatura:

Atkins, M., Brown, G. (2002) Skuteczne nauczanie w szkolnictwie wyższym. Londyn: Routledge

Efekty uczenia się:

Wiedzy:

Zna zasady tworzenia dobrego programu nauczania dla klas

Będzie znał standardy etyczne nauczania

Zna zasady oceny efektów uczenia się

Umiejętności:

Będzie mógł prowadzić zajęcia z ćwiczeń i seminariów

Będzie on mógł skonstruować test oceniający efekty uczenia się

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)