Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie polityczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-KOPO-OG
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikowanie polityczne
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podczas wykładu zostaną omówione zagadnienia dotyczące komunikowania politycznego w perspektywie mediów tradycyjnych i nowych.

Pełny opis:

Opis w j. polskim

Wykład przeprowadzi studentów przez zagadnienia dotyczące komunikowania politycznego w perspektywie mediów, zarówno tych, które obecnie określamy jako tradycyjne (prasa, radio, telewizja), jak i nowych mediów, dziś głównie postrzeganych przez pryzmat internetu, w tym mediów społecznościowych.

Podczas wykładu zostaną omówione poniższe zagadnienia:

1. Komunikowanie polityczne – podstawowe pojęcia.

2. Marketing polityczny.

3. Modele zachowań wyborczych.

4. Wizerunek kandydata i partii.

5. Charyzma kandydata/polityka.

6. Komunikacja niewerbalna.

7. Zarządzanie obecnością w mediach instytucjonalnych i własnych.

8. Wystąpienia publiczne.

9. Debaty wyborcze.

10. Planowanie kampanii wyborczej.

Literatura:

1. Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006

2. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006

3. Seitel P. F., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003

4. Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000

5. Dobek-Ostrowska B., Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005

6. J. Misiuna, M. Molęda-Zdziech, S. Łubiarz (red.), Amerykańskie wybory w erze postprawdy - aktorzy, strategie, konteksty, Oficyna WYdawnicza SGH, Warszawa.

Efekty uczenia się:

Opis w j. polskim

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza

1. Zna podstawy tworzenia wizerunku polityka..

2. Zna podstawy zarządzania mediami podczas kampanii wyborczych.

3. Zna modele zachowań wyborczych.

Umiejętności

1. Potrafi wskazać mocne i słabe cechy wizerunku polityka.

2. Potrafi wskazać media przydatne podczas kampanii wyborczych.

3. Potrafi przygotować ramowy plan kampanii wyborczej.

Inne kompetencje

Brak

Metody i kryteria oceniania:

Końcowe zaliczenie pisemne.

Skala ocen:

90-100% 5,0

80-89% 4,5

70-79% 4,0

60-69% 3,5

50-59% 3,0

0-49% 2,0

Praktyki zawodowe:

Brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)