Redagowanie tekstów użytkowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-IN-Z2RTU |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Redagowanie tekstów użytkowych |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
IN-ZAOCZNE I STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat kultury języka polskiego, nabycie praktycznych umiejętności redagowania tekstów funkcjonalnych i użytkowych, a także zapoznanie się z zasadami tworzenia treści do Sieci (ang. Writing for the Web). |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat kultury języka polskiego, nabycie praktycznych umiejętności redagowania tekstów funkcjonalnych i użytkowych, a także zapoznanie się z zasadami tworzenia treści do Sieci (ang. Writing for the Web). W trakcie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia: ❤Komunikacja językowa w internecie ❤Kultura języka polskiego ❤Kreatywność językowa ❤Struktura tekstu w zależności od jego przeznaczenia ❤Redagowanie tekstów na potrzeby komunikacji elektronicznej i drukowanej ❤Writing for the Web ❤Praca z dużym tekstem w programie MS Word ❤Umiejętności 21. wieku |
Literatura: |
Wybrane fragmenty z: ❤Grzenia, J. (2012). Komunikacja językowa w internecie. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. ❤Markowski, A. (2008). Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ❤Mosiołek-Kłosińska, K., & Będkowski, M. (2014). Formy i normy, czyli Poprawna polszczyzna w praktyce : praca zbiorowa. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. ❤Szczepaniak, E. (2019). Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją Internet. Gliwice: Wyd. HELION. ❤Zaśko-Zielińska, M., Majewska-Tworek, A., Piekot, T., & Wiśniakowska, L. (2008). Sztuka pisania : przewodnik po tekstach użytkowych. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. ❤Zdunkiewicz-Jedynak, D. (2013). Wykłady ze stylistyki. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Student/-ka zna i rozumie metody analizy i interpretacji języka, mające zastosowanie w zadaniach redakcyjnych i przygotowywaniu tekstów użytkowych dla różnych grup odbiorców. 2. Student/-ka ma pogłębioną wiedzę na temat kultury języka polskiego, stylistyki, komunikacji językowej w internecie. 3. Student/-ka dowie się o zasadach redagowania dużych tekstów oraz pisaniu do Sieci. UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student/-ka potrafi redagować i interpretować wybrane gatunki tekstów funkcjonalnych i użytkowych. 2. Student/-ka potrafi rozwijać własną wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z wybranymi gatunkami tekstów funkcjonalnych. 3. Student/-ka potrafi krytycznie przeanalizować opublikowane teksty pod kątem poprawności językowej oraz stylistyki. KOMPETENCJE: 1. Student/-ka ma świadomość swoich umiejętności pracy z wybranymi gatunkami tekstów 2. Student/-ka wie, gdzie szukać informacji, które pozwolą udoskonalić jego/jej warsztat redakcyjny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie do zajęć (lektura zadanych tekstów), aktywny udział w dyskusji na oraz wykonywanie zadań na zajęciach (60%); praca indywidualna - dwie prace śródsemestralne (40%). |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.